راهی برای لاغری متاهل ها

به گزارش مجله سایه، اقتصاد آنلاین/ کاهش وزن پروسه سختی می باشد، مخصوصا اگر بخواهید این کار را به تنهایی انجام دهید. اگر متاهل هستید، می توانید کمی این کار را راحت تر و سرگرم نماینده تر کنید. بسیاری از مطالعات نشان می دهد افرادی که گروهی کار می نمایند و حمایت دیگران را در طول کاهش وزن دارا هستند، زمان راحت تری را در این دوران سپری می نمایند و می توانند این کاهش وزن را در طولانی مدت نگه دارند و اگر شما و همسرتان هر دو احتیاج به کاهش وزن دارید، می توانید این کار را همراه با یکدیگر انجام دهید.

راهی برای لاغری متاهل ها

با انجام این کار حمایت یکدیگر را خواهید داشت و می توانید انگیزه کافی را به هم بدهید. به همین دلیل بهتر است که یک برنامه کاهش وزن را به همراه یکدیگر تنظیم کنید تا هر دو بتوانید از فواید آن بهره مند شوید و به یک وزن سالم برسید.

کاهش وزن بعد ازدواج به صورت زن و شوهری

بخش اول: یک برنامه کاهش وزن تنظیم کنید.

1. با یکدیگر برنامه ریزی برای وعده غذایی سالم داشته باشید و یکی از اولین چیزهایی که شما و همسرتان به آن احتیاج دارید، طراحی یک برنامه غذایی می باشد. این کار باعث می گردد که با یاری یکدیگر تصمیم بگیرید که چه چیزهایی بخورید وچه مدت از آن بهره ببرید.

مطالعات نشان می دهد که هر چقدر برنامه غذایی شما اصولی تر باشد، کاهش وزن تان سریع تر و موثرتر خواهد بود و می توانید مدتی را اختصاص دهید تا در کنار یکدیگر بنشینید و غذا هایی را که دوست دارید روی کاغذ بنویسید و هر دو باید در خصوص غذاهای مصرفی به توافق برسید تا در طول آن دچار مشکل نشوید و کنار نکشید.

تمام وعده های غذایی، صبحانه، ناهار و شام و حتی میان وعده ها را نیز باید در این برنامه قید کنید. هفته های بعدی را نیز در نظر بگیرید که این کار باعث می گردد موقع انجام رژیم دچار سردرگمی نشوید.

2. تصمیم بگیرید که می خواهید چه مقدار وزن کم کنید.

یکی دیگر از کارهایی که احتیاج به انجام آن دارید، این است که تصمیم بگیرید هر کدام از شما احتیاج به چه میزان کاهش وزن دارید و این ها به شما یاری می نماید که اهداف خود را چه از لحاظ رژیم و چه از لحاظ تمرینی راحت تر تنظیم کنید و زمانی که در حال کوشش برای کاهش وزن هستید، باید سعی کنید مواردی مثل سن، جنسیت و قدرت خود را حتما در نظر بگیرید و برای راحت تر شدن کار می توانید از یک معیار استاندارد مثل bmi بهره ببرید تا به شما بگوید که چه میزان احتیاج به کاهش وزن دارید.

می توانید از محاسبه گر آنلاین bmi بهره ببرید که این برنامه به شما می گوید چه مقدار اضافه وزن یا کمبود وزن دارید. Bmi زیر 18 و نیم برابر با کمبود وزن، بین هجده و نیم تا 24.9 وزن متعادل، بین 25 تا 30 اضافه وزن و بالای 30 چاقی.

همچنین می توانید bmi را خودتان نیز در منزل حساب کنید و وزن خود را به کیلوگرم تقسیم بر قد به متر به توان 2 کنید.

3. با یکدیگر هدفی تنظیم کنید.

یکی از بهترین بخش های کاهش وزن این است که زوج با یکدیگر آغاز به تنظیم اهداف نمایند، از همدیگر حمایت نمایند و پیشرفت یکدیگر را ببینند. زمانی که هر دوی شما آغاز به تنظیم اهدافی برای کاهش وزن می کنید؟ مطمئن باشید که این اهداف کاملا واقع بینانه هستند و اگر میزان کاهش وزن شما زیاد است یا می خواهید که به سرعت این کار را انجام دهید، مطمئن باشید که این کار نشدنی است. مثلا متخصصان پیشنهاد می نمایند که هر هفته باید توقع نیم کیلو تا یک کیلو کاهش وزن داشته باشید.

پس اگر می خواهید که هفته ای 6 کیلو کاهش وزن داشته باشید، بدانید که این کار را نمی توان در یک هفته انجام داد و حداقل به سه هفته احتیاج دارید. اگر احتیاج شما به کاهش وزن بسیار بالاست، باید هدف های چندگانه تنظیم کنید و هدف اولیه شما باید کاهش وزن چهار و نیم کیلویی باشد و هدف ثانویه شما نیز باید حدود 3 و نیم کیلو باشد. همچنین می توانید برای این اهداف یک نقطه انتها نیز قرار دهید و ممکن است احتیاج شما برای کاهش وزن متفاوت باشد اما بهتر است که آن را طوری تنظیم کنید که روز انتها آن با یکدیگر برابر باشد.

4. اندازه گیری های مربوط به یکدیگر را برای هم انجام دهید

معمولا این افراد هنگام کاهش وزن فراموش می نمایند که اندازه گیری ها را انجام دهند. اگرچه که شما در این امر می توانید این کار را به همسرتان بسپارید و اندازه گیری کاری است که هنگام رژیم باید آن را به طور منظم انجام داد تا مطمئن شوید که به اهداف خود نزدیک هستید و راه درستی را در پیش گرفته اید.

مثلاً باید یک روز را در هفته مشخص کنید و در آن روز هر دو خودتان را وزن کنید و مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم وزن و پیشرفت خود را هنگام کاهش وزن آنالیز می نمایند، موفقیت آن ها در طولانی مدت بالاتر است و بیشتر می توانند این کاهش وزن را نگه دارند.

بخش دوم:دنبال کردن یک سبک زندگی و رژیم غذایی سالم

1. وعده غذایی خود را اندازه بگیرید:

زمانی که در حال کاهش وزن هستید و چنین کار را به تنهایی و یا با همسر خود انجام می دهید، سایز وعده های غذایی نقش مهمی را در رژیم شما ایفا می نمایند و می توانند شما را زودتر به کاهش وزن مورد نظر برسانند. هر دوی شما نیز می توانید سایز موردنظر غذای خود را مشخص کنید تا بتوانید به وزن مناسب برسید و اگر وعده های غذایی شما بیش از حد پر و زیاد است و حتی از غذا های سالم نیز تشکیل شده است، بهتر است که کالری آن را کاهش دهید زیرا در این صورت کاهش وزن خوبی نخواهید داشت.

یکی از مزایای رژیم دریافت همراه با همسر این است که می توانید یکدیگر را کنترل کنید زیرا اگر فرد خودش بخواهد این کار را به تنهایی انجام دهد، قطعاً در زمان هایی از قوانین خود سرپیچی خواهد نمود.

2. منابع پروتئینی را برای خود مشخص کنید تا هر دو به آن ها علاقه داشته باشید:

هنگام انجام رژیم غذایی باید سعی کنید که پروتئین ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید و حال می توانید با سلیقه یکدیگر این منابع پروتئینی را انتخاب کنید که هر دو به آن علاقه داشته باشید و مصرف آن برایتان لذت بخش باشد. البته پروتئین تنها ماده ضروری برای بدن نیست اما می تواند نقش زیادی را در پروسه کاهش وزن داشته باشد. پروتئین می تواند عضلات شما را بسازد و متابولیسم و سوخت و ساز بدن را نیز افزایش دهد.

پروتئین همچنین نقش موثری در هضم غذای شما دارد و باید از غذا های دیگر مثل کربوهیدرات، بیشتر به روتئین توجه کنید.

3. به میزان کافی میوه و سبزیجات مصرف کنید:

هر دوی شما احتیاج دارید که روی میوه و سبزیجات در طول روز به اندازه کافی تمرکز کنید که این غذاها مثل پروتئین می توانند در کاهش وزن شما موثر باشند . میوه ها و سبزیجات باید نصف وعده غذای شما را شامل گردد و علت آن هم این است که این وعده های غذایی کالری کمی دارند. میوه و سبزیجات در زمان زیادی شما را سیر نگه می دارد و بنابراین هنگام رعایت آن دچار سختی نخواهید شد.

در روز حداقل باید یک یا دو فنجان میوه مصرف کنید و یک فنجان سبزیجات نیز باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.

4. حتماً باید از غلاتی بهره ببرید که صددرصد غلات کامل باشد.

در طول پروسه کاهش وزن باید سعی کنید که موادی مصرف کنید که کاهش وزن را سرعت می بخشد. باید از غلات کامل 100 درصد بهره ببرید و مطالعات نشان می دهد زمانی که کربوهیدرات را محدود می کنید، کاهش وزن شما سریع تر خواهد شد.

کالری روی بسته های مواد غذایی را مطالعه کنید، باید میزان آن ها حداقل باشد. مثلاً یک تکه نان معمولاً یک وعده غذایی برای افراد رژیمی محسوب می گردد. یک فنجان برنج قهوه ای نیز برابر با دو وعده غذایی می باشد. پس باید غلات کاملی را بهره ببرید که فیبر بالایی دارند. مثلاً می توانید از برنج گندمی یا پاستای گندمی بهره ببرید.

5. به یکدیگر در کاهش مواد مضر و میان وعده یاری کنید.

افراد معمولا از مصرف مواد غذایی مضر رنج می برند. معمولا آن ها عادت دارند که بعد از شام نیز موادی را مصرف نمایند که باعث افزایش وزن شان می گردد. اگر که میان وعده را کاملاً درست مصرف کنید، به کاهش وزن خواهد رسید اما بسیار سخت است که بخواهیم میان وعده ها را از نظر کالری کنترل کنیم. تنها زمان هایی اجازه دارید میان وعده مصرف کنید که واقعا گرسنه هستید و بیشتر از دو ساعت تا وعده بعدی زمان باقی مانده است. میان وعده های شما نباید بیش از 150 کالری داشته باشد. اگر مشاهده کردید که همسر شما بعد از شام به سراغ میان وعده رفت، باید جلوی او را بگیرید و به او یادآوری کنید که در حال کاهش وزن می باشید.

6. راه هایی را برای فعال بودن پیدا کنید.

علاوه بر رژیم باید سعی کنید تمرینات منظم را برای کاهش وزن داشته باشید. باید سعی کنید که با همسر خود فعالیت هایی را انجام دهید که برای هر دویتان راحت باشد. مطالعات نشان می دهد که فواید زیادی در تمرین کردن با همسر وجود دارد. اول اینکه انگیزه شما بالا می رود و می توانید در مواقعی که حوصله ندارید، روی انگیزه یکدیگر حساب کنید. علاوه بر آن باعث می گردد که برای انجام تمرینات سخت تر به یکدیگر یاری کنید و آن را لذت بخش تر سازید. هر دوی شما باید حدوداً تمرینات کاردیو را به مدت 150 دقیقه در هفته انجام دهید و دو یا سه روز تمرینات قدرتی را به کار بگیرید.

بخش سوم: در تیم ورزشی عضو شوید

1. شکیبا باشید:

یکی از مهم ترین چیزهایی که در کاهش وزن زوج ها به یکدیگر یاری می نماید، این است که شکیبا باشید و به یکدیگر یاری کنید. شاید در تمام موارد دیگر موافق نباشید اما بهتر است که گاهی اوقات نظرات یکدیگر را قبول کنید، مثلاً می توانید به دیگر پاداش دهید.

به عنوان مثال اگر همسر شما بهتر از شما عمل کرد، می توانید وعده غذایی را مصرف کنید که مورد علاقه او می باشد. این کار باعث می گردد که رقابت و انگیزه شما بالا برود. اگر مرتبا با یکدیگر مخالفت می کنید و کاهش وزن شما باعث دعوا و جر و بحث می گردد، بهتر است که کمی به فواید این کار نیز فکر کنید. باید شکیبای کامل را در این راه داشته باشید. به قول ها و تعهدات یکدیگر نیز پایدار باشید.

2. خودتان را با یکدیگر مقایسه نکنید:

اگر چه ممکن است رقابت به میزان کم بتواند تشویق نماینده و انگیزه دهنده باشد اما گاهی اوقات اثرات جانبی و منفی نخواهد داشت. باید سعی کنیم که یک رقابت سرگرم نماینده و لذت بخش را دنبال کنیم. یکی از چیزهایی که در خصوص کاهش وزن دو نفری همواره صدق می نماید، این است که یکی از افراد زودتر از دیگری کاهش وزن خواهد داشت. باید در این مورد سعی کنید که آنالیز کنید و ببینید که آیا کوشش فرد دیگری از شما بیشتر بوده یا اینکه بدن او اینگونه است.

در هر صورت باید در نظر بگیرید که شما دو انسان متفاوت با ویژگی های متفاوت هستید و نتایج شما نیز با یکدیگر فرق می نماید. در انگیزه دادن به همسر خود پیشقدم شوید. مخصوصاً اگر شما سرعت بیشتری نسبت به او دارید.

3. فعالیت هایی را انتخاب کنید که در آن غذا نقشی ندارد و از آنها لذت ببرید:

زمانی که در حال کاهش وزن با یکدیگر هستید، باید سعی کنید که زمان زیادی را با یکدیگر سپری نموده و به انجام فعالیت های سالم بپردازید که به کاهش وزن شما نیز آسیب نزند. شاید برای شما نیز سخت باشد که به رژیم خود پایبند باشید. می توانید که جایگزین هایی را برای سرگرمی مثل غذا خوردن انتخاب کنید که انجام آن نیز راحت باشد. مثلاً به جای اینکه روز یکشنبه با یکدیگر برای صرف صبحانه به بیرون بروید، می توانید کوهنوردی را انتخاب کنید. به جای سفارش دادن پیتزا در شب آدینه می توانید خودتان یک پیتزای رژیمی و سالم در منزل درست کنید.

4. آشپزی کردن با یکدیگر برای کاهش وزن:

یکی از بخش های هیجان انگیز در کاهش وزن این است که زوج ها با یکدیگر آغاز به آشپزی نمایند و این کار به شما یاری می نماید که انگیزه بیشتری داشته باشید و بتوانید غذا های زیادی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید که این کار بسیار سرگرم نماینده و سالم خواهد بود. مثلاً می توانید تصمیم بگیرید که هر شب با یکدیگر آشپزی کنید یا این کار را به یک شب درمیان موکول کنید و هر شب یک نفر وظیفه آشپزی داشته باشد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3047

به "راهی برای لاغری متاهل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی برای لاغری متاهل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید