دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام های ارشد لبنان

به گزارش مجله سایه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده، با نخست وزیر پیشبرد امور، مأمور تشکیل کابینه، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار و درباره مسائل مختلف گفت وگو کرد.

دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام های ارشد لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به بیروت سفر کرده، با مقام های ارشد لبنان دیدار و رایزنی کرد.

بورل روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: با حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و درباره شرایط مالی این کشور، که همچنان در راستا سراشیبی واقع شده است، صحبت کردم.

وی با ادعای اینکه اتحادیه اروپا آماده کمک به دولت لبنان برای برون رفت از بحران مالی است، اما گفت که این کمک مشروط به اجرای برنامه های صندوق بین المللی پول در این کشور است و بروکسل هم از سران لبنان این انتظار را دارد.

این مقام اروپایی سپس به دیدار خود با سعد الحریری مأمور تشکیل کابینه لبنان اشاره کرده و درباره گفت وگوهایشان توضیح داد: صحبت های مهمی درباره ابعاد تشکیل دولت در لبنان انجام دادیم. بن بست سیاسی را باید به خاطر مردم لبنان حل کرد.

بورل درباره دیداری که با نبیه بری رئیس مجلس لبنان هم داشت، نوشت: بحران در این کشور، بحران داخلی است که نیاز به راهکارهای لبنانی دارد. همکاری بین مجلس، دولت مکلف و رئیس جمهور برای پیشبرد اصلاحات ضروری است.

وی سپس با جوزف عون فرمانده ارتش لبنان هم دیدار کرده و گفت: تبادل نظر خوبی درباره شرایط لبنان و منطقه (غرب آسیا) داشتیم. ارتش لبنان به ثبات در این کشور و منطقه کمک می کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این در دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان، با تأکید بر اینکه این کشور در لبه پرتگاه بحران مالی است، تهدید کرد که اتحادیه اروپا ممکن است تحریم هایی علیه بیروت اعمال کند. (جزئیات بیشتر)

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح در پی داشت.

در پی این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور حسان دیاب نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی مجلس لبنان به نام مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او هم پس از گذشت چند هفته انصراف خود را بیان نمود تا اینکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به نام مأمور تازه تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او هم تا امروز پیروز به تشکیل کابینه تازه نشده و با رئیس جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

همزمان با بحران سیاسی در لبنان و در سایه عدم توافق احزاب برای تشکیل دولت، بحران مالی این کشور هم به اوج خود رسیده تا جایی که مردم در تهیه بسکمک از اقلام مورد نیاز خود با مشکل روبرو شده اند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8421

به "دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام های ارشد لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقام های ارشد لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید