خبرنگاران نشست بین المللی جمع آوری یاری اقتصادی برای بیروت 19 مرداد برگزار می گردد

به گزارش مجله سایه، لندن - خبرنگاران - دفتر رییس جمهوری فرانسه بیان کرد که نشست یاری اقتصادی به بیروت، به ریاست امانوئل مکرون و سازمان ملل روز یکشنبه 18 مرداد به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

خبرنگاران نشست بین المللی جمع آوری یاری اقتصادی برای بیروت 19 مرداد برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، در این نشست قرار است درباره چگونگی تخصیص و توزیع یاری های اقتصادی به بیروت در پی انفجار مرگبار این شهر تصمیم گیری گردد.

یک مقام کاخ الیزه فرانسه می گوید که پاریس اعتقاد دارد شواهد کافی وجود دارد تا فرض کنیم که انفجار بیروت یک حادثه بوده است. وی اضافه نمود: یاری ها به لبنان به وسیله سازمان ملل و اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت.

وی که با رویترز گفت وگو می کرد، اضافه نمود که در این کنفرانس اموالی برای بازسازی بیروت، فراهم کردن یاری های غذایی، ساخت مدارس، بیمارستان ها و تامین تجهیزات پزشکی جمع آوری خواهد شد.

این مقام کاخ الیزه به تحریم های آمریکا علیه لبنان اشاره نمود و مدعی شد که ممکن است که حزب الله از سیاست های فشار آمریکا علیه لبنان سوء استفاده کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم روز آدینه گفته بود در این کنفرانس شرکت خواهد نمود. ترامپ گفت: ما روز یکشنبه با رییس جمهوری ماکرون، رهبران لبنان و رهبران سایر نقاط دنیا کنفرانسی تلفنی برگزار خواهیم کرد.

خبرگزاری رسمی لبنان عصر سه شنبه گزارش داد، آتش سوزی بزرگی در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت اتفاق افتاده است.

بر اثر آن تا به امروز 154 نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

بنابر اعلام منابع لبنانی، بیش از 60 نفر در حادثه انفجار در بندر بیروت همچنان مفقود هستند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

میزان کل خسارت های ناشی از انفجار چهارم اوت (14 مرداد) در بیروت توسط مروان عبود استاندار بیروت رقمی معادل 10 تا 15 میلیارد دلار محاسبه شده است.

مکرون اولین رهبر خارجی بود که پنجشنبه گذشته برای ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان به این کشور سفر کرد.

امروز (شنبه) هم شارل میشل رییس شورای اروپای راهی لبنان شد و با رییس جمهوری، نخست وزیر و رییس مجلس این کشور دیدار کرد. او پس از این دیدار ها در توئیتی نوشت که از حادثه بیروت شوکه و غمگین شده است. وی اضافه نمود که اتحادیه اروپا در کنار آسیب دیدگان این حادثه ایستاده است.

اتحادیه اروپا ضمن اعزام تیمی از متخصصان اروپایی برای نجات جان مجروحان و جستجوی مفقود شدگان ناشی از انفجار، 33 میلیون یورو یاری اقتصادی برای این مساله اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4821

به "خبرنگاران نشست بین المللی جمع آوری یاری اقتصادی برای بیروت 19 مرداد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نشست بین المللی جمع آوری یاری اقتصادی برای بیروت 19 مرداد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید