خبرنگاران کرونا به اشتغال 6 میلیون نفر در کشور خسارت زد

به گزارش مجله سایه، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برآوردها نشان می دهد 6 میلیون شاغل و 3 میلیون کارگاه در سراسر کشور بر اثر شیوع ویروس کرونا خسارت دیدند.

خبرنگاران کرونا به اشتغال 6 میلیون نفر در کشور خسارت زد

عیسی منصوری روز یکشنبه در شورای اشتغال استان تهران گفت: برای جبران بخشی از این خسارت ها دولت بحث پرداخت تسهیلات متناسب با تعداد نیروهای کار باقی مانده در کارگاه های مالی را مد نظر قرار داده است.

وی یادآور شد: بر این اساس به آن دسته از کارگاه هایی که در این شرایط نیمه فعال مانده اند به ازای هر نیروی کاری که حفظ نموده اند 12 میلیون تومان و برای آن دسته از واحدهایی که به اجبار تعطیل شده اند 16 میلیون تومان تسهیلات با سود 12 درصد و مدت تنفس سه ماهه پرداخت می شود.

منصوری گفت: با وجود استفاده از همه ابزارهای اطلاع رسانی برای ورود کارگاه های آسیب دیده از کرونا به منظور دریافت این تسهیلات، به نظر می رسد که هنوز بخشی از گروه های هدف از این موضوع آگاه نیستند که مدیران مربوطه تا حد امکان باید به اطلاع رسانی این موضوع بپردازند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معطل کردن کار در زمینه حمایت از واحدهای فراوریی خسارت دیده را غیر قابل پذیرش برشمرد و گفت: در پرداخت تسهیلات، اولویت نخست برای حمایت از واحدها، زنجیره فراوری و پس از آن واحدهایی که فقط در حوزه توزیع هستند، مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در جریان بهبود شرایط مالی پس از کرونا، بخش کشاورزی سریعتر از فراوری به شرایط قبلی باز می شود، گفت: پس از آن باید منتظر بهبود شرایط فراوری و در نهایت بخش خدمات بود، چون حوزه خدمات بیشترین خسارت را از شرایط مالی متاثر از شیوع کرونا دیده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز 25 خرداد، 187 هزار و 427 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 107 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 8837 نفر رسید.

همچنین 148 هزار و 674 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و 2 هزار و 781 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4296

به "خبرنگاران کرونا به اشتغال 6 میلیون نفر در کشور خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا به اشتغال 6 میلیون نفر در کشور خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید