جهش تولید هم مانند رونق تولید محقق می شود

به گزارش مجله سایه، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: از ابتدای سال متقاضی زمین در شهرکهای صنعتی خیلی زیاد بود و این نشان می دهد که تولید کشور به نقطه ای رسیده که بتواند جهش کند و مسائل اقتصادی از جمله بیکاری را جبران کند؛ بنابراین مطمئنا همانطور در سال گذشته شاهد رونق تولید بودیم، امسال جهش تولید محقق خواهد شد.

جهش تولید هم مانند رونق تولید محقق می شود

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه لزوم یک اقتصاد غیر نفتی، پویا و شکوفا توجه بیشتر به تولید و صنعت است، اظهار کرد: با کاهش قیمت نفت همه کشورهای فروشنده نفت دچار مشکل شدند. البته با توجه به تحریم های آمریکا، ایران در سال های اخیر کمتر روی فروش نفت حساب کرده که اتفاق خوبی بوده و باعث جلب توجه مردم به تولید داخلی شده است.

وی رونق تولید در کشور طی 10 سال اخیر را خوب توصیف کرد و گفت: با وجود همه مسائل طی سال های اخیر به تولیداتی دست یافتیم که شاید فکر نمی کردیم بتوانیم به این مرحله برسیم، چرا که ما همیشه فکر می کردیم باید مونتاژکار باشیم یا مواد اولیه را وارد و محصول نهایی را تولید کنیم، اما امروزه به لطف خدا و همت تولیدکنندگان و نیاز کشور می توانیم خیلی از ماشین آلات مورد نیاز تولید و مواد اولیه را تامین کنیم .

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایران پیشرفت شرکت های دانش بنیان نیز به حدی بوده که به محض اعلام نیاز محصولی از سوی واحدهای تولیدی، نیاز آن ها وارد ردیف تولید، ابداع و اختراع می شود.

سهل آبادی با تاکید بر لزوم افزایش سرعت رشد تولید در کشور، شرح داد: اگر با سرعت سال های پیش ادامه دهیم ممکن است در زمان تعیین به موقعیت مقرر شده نرسیم.

به گفته وی رونق تولید در سال گذشته محقق شده و با وجود مسائل، صنعت کار خودش را کرده و کمتر شاهد بیکاری و اخراج کارگران بودیم، اما شاید به سود مورد نظر نرسیده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران البته تاکید کرد که برای تحقق جهش تولید باید تلاش ها بیشتر شود.

سهل آبادی با بیان اینکه در زمینه ارائه تسهیلات بانکی و موضوعات تامین اجتماعی مسائلی برای تولیدکنندگان وجود داشته است، شرح داد: تبدیل ارز برای تامین مواد اولیه، مسائل گمرکی و دپوی مواد اولیه در بنادر از جمله مسائل دیگر تولیدکنندگان بوده و هست.

وی افزود: مطمئنا همانطور در سال گذشته شاهد رونق تولید بودیم امسال جهش تولید محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3392

به "جهش تولید هم مانند رونق تولید محقق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش تولید هم مانند رونق تولید محقق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید