تولیدات مددجویان قزوین به چهار کشور اروپایی صادر می گردد

به گزارش مجله سایه، تولیدات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قزوین در حوزه میوه های خشک شده و گلیم به چهار کشور لهستان، اتریش، آلمان و روسیه صادر می گردد.

تولیدات مددجویان قزوین به چهار کشور اروپایی صادر می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیرکل کمیته امداد قزوین گفت: قرار است تا انتها امسال 60 تخته گلیم فراوری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قزوین به کشور لهستان صادر گردد که در این رابطه تفاهم نامه ای با یکی از راهبران شغلی به امضا رسیده است.

مجید مومنی با بیان اینکه کمیته امداد قزوین در حوزه خشک کردن میوه جزو استان های پیشرو محسوب می گردد، گفت: مددجویان استان روزانه 2 تن میوه را خشک می نمایند و فراوریات آنها آماده صادرات به کشورهای لهستان، اتریش، آلمان و روسیه است.

وی توضیح داد: تاکنون 50 دستگاه میوه خشک کن به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد قزوین تحویل شده و هر خانواده به ازای خشک کردن 40 کیلوگرم میوه برای 25 روز کاری 10 میلیون ریال حقوق دریافت می نمایند.

مومنی، میزان پرداخت دستمزد مددجویان را قابل افزایش و وابسته به فعالیت افراد دانست و گفت: فرآیند خشک کردن 40 کیلوگرم میوه 6 ساعت زمان لازم دارد و اگر خانواده ای قادر باشد، روزانه 80 کیلوگرم میوه خشک کند، ماهانه 20 میلیون ریال دستمزد دریافت خواهد نمود.

مدیرکل کمیته امداد قزوین قیمت هر دستگاه میوه خشک کن را 150 میلیون ریال مطرح نمود و گفت: در نظر داریم که تعداد دستگاه های میوه خشک کن در بین مددجویان را به 500 دستگاه برسانیم و برای این کار نیز صندوق امداد ولایت تسهیلات خوبی در نظر گرفته است.

مومنی با بیان اینکه مشاغل معرفی شده به مددجویان قزوینی باید بازدهی مالی داشته باشند، اعلام کرد: جامعه هدف اشتغال و توانمندی کمیته امداد استان در نقاط روستایی متمرکز شده است و کوشش داریم برنامه های مالی و اشغال را در این نواحی بیش از پیش اجرا کنیم.

استان قزوین دارای 30 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1163

به "تولیدات مددجویان قزوین به چهار کشور اروپایی صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات مددجویان قزوین به چهار کشور اروپایی صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید