تهران و چند استان کشور منتظر برف باشند

به گزارش مجله سایه، تهران و استان های خراسان شمالی، رضوی و سمنان احتمالا شاهد برف خواهند بود

تهران و چند استان کشور منتظر برف باشند

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا روز یکشنبه (26 آبان) با نفوذ توده هوای سرد، کاهش دمای 6 تا 12 درجه ای در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد گفت: آسمان تهران طی روز شنبه (25 آبان ماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات بارش باران و برف پیش بینی می گردد.

صادق ضیائیان که با ایسنا گفت وگو نموده، اضافه نمود: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها تا ظهر امروز (23 آبان) همچنان جوی پایدار در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود که پیامد آن تداوم شرایط آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

وی اضافه نمود: از بعد از ظهر امروز تا روز یکشنبه (26 آبان) با نفوذ توده هوای سرد، کاهش دمای 6 تا 12 درجه ای در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد. همچنین از بعدازظهر امروز بارش در استان های ساحلی خزر شروع خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، آدینه (24 آبان) ضمن تشدید بارش در استان های ساحلی خزر در بعضی مناطق استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات استان های واقع در البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیائیان توضیح داد: روز شنبه (25آبان) در سواحل دریای خزر و بخش هایی از غرب و مرکز کشور بارش باران، برف و وزش باد و در بعضی نقاط جنوب و جنوب غرب، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر این مناطق بارش برف پیش بینی می گردد.

بنا بر اظهارات مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در نیمه غربی کشور باران و برف و وزش باد پیش بینی می گردد. همچنین شدت بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب، غرب کشور و سواحل غربی خزر است.

ضیائیان با بیان این که سواحل دریای خزر نیز از بعد از ظهر پنجشنبه تا روز دوشنبه مواج است، اظهار کرد: روز شنبه در شمال خلیج فارس و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد و دریا در این نواحی مواج خواهد بود.

وی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (24 آبان ماه) نیمه ابری تا ابری و غبار صبحگاهی و اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای 6 درجه و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (25 آبان ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 7 درجه سانیتگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1667

به "تهران و چند استان کشور منتظر برف باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران و چند استان کشور منتظر برف باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید