تغییر ذائقه مشترکان همراه اول؛ سرازیر شدن به سمت اینترنت 4G در 9 ماه

به گزارش مجله سایه، در بازار رقابتی نه تنها رجحان یک سرویس دهنده به سایر رقبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بلکه آنالیز روند تغییرات همان سرویس دهنده نیز به تنهایی مهم است. چراکه این امکان وجود دارد که تمامی بازیگران چرخه فراوری یک محصول یا ارایه یک خدمت در بازه های زمانی مشخصی افت داشته باشند. بنابراین نکته مهم این است که همزمان که یک فعال مالی در یک بازه زمانی از سایر رقبا پیشی می گیرد، خود نیز به تنهایی در آن بازه زمانی روند صعودی داشته باشد. در این گزارش هدف آنالیز شرایط ارایه سرویس های ارتباطات پهن باند به وسیله اپراتور همراه اول است. این اپراتور تا به امروز توانسته نسبت به سایر رقبا (اپراتورهای ایرانسل و رایتل) در رتبه نخست ارایه سرویس های ارتباطات پهن باند باشد. بنابراین مطابق آنچه که پیش تر گفته شد هدف از این گزارش آنالیز روند تغییرات این اپراتور از ابتدای سال تا سرانجام آذرماه سال 1400 است. به این منظور از داده ها و آمار منتشر شده به وسیله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده شده است.

تغییر ذائقه مشترکان همراه اول؛ سرازیر شدن به سمت اینترنت 4G در 9 ماه

آنالیز روند تغییرات 3G

مطابق آمار ارایه شده به وسیله سازمان رگولاتوری تعداد مشترکان اپراتور همراه اول تا خاتمه خردادماه و آذرماه سال 1400 در حوزه 3G به ترتیب 9 میلیون و 266 هزار و 475 مشترک و 8 میلیون و 349 هزار و 746 مشترک بوده است.

مطابق این آمار روند تغییرات اپراتور اول در جذب مشترکان 3G نزولی بوده است.

آنالیز روند تغییرات 4G

براساس آمار منتشر شده به وسیله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد مشترکان اپراتور همراه اول در بخش 4G تا خاتمه خرداد ماه سال جاری 32 میلیون و 77 هزار و 116 مشترک و تعداد مشترکان همین اپراتور تا خاتمه آذرماه سال جاری 40 میلیون و 420 هزار و 288 بوده است. بنابراین مطابق این آمار روند تغییرات اپراتور در بخش 4G صعودی بوده است.

روند کلی تغییرات

جمع کل مشترکان اپراتور همراه اول طبق آمار مذکور تا خاتمه خردادماه و آذرماه 1400 به ترتیب 41 میلیون و 343 هزار و 591 مشترک و 48 میلیون و 770 هزار و 34 مشترک بوده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13692

به "تغییر ذائقه مشترکان همراه اول؛ سرازیر شدن به سمت اینترنت 4G در 9 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر ذائقه مشترکان همراه اول؛ سرازیر شدن به سمت اینترنت 4G در 9 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید