حرکت اول 100 میلیارد سرمایه غیرنقدی به استارتاپ ها داد

به گزارش مجله سایه، حـرکت اول اعـلام کرد که در یک سـال گـذشـته بیش از 100 میلیارد تـومـان حمایت غیرنـقدی در قـالـب استفاده از زیرساخت های همراه اول به استارتاپ های سبد سرمایه گذاری خود اختصاص داده است.

حرکت اول 100 میلیارد سرمایه غیرنقدی به استارتاپ ها داد

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، خبر تزریق این اندازه از سرمایه غیرنقدی با توجه به شرایط نا امیدنماینده سرمایه گذاری های استارتاپی در چندسال اخیر، برای اهالی اکوسیستم فناوری و استارتاپی بسیار مجذوب نماینده و امید بخش است.

حرکت اول از جمله سرمایه گذاران بزرگ و برجسته ایرانی است که جدای از سرمایه گذاری های نقدی، به خاطر دسترسی به زیرساخت هایی که از اپراتور همراه اول دارد و با تجربه هایی که در سال های گذشته کسب نموده، توانسته است خود را به مهمترین سرمایه گذار ارائه دهنده اسمارت مانی یا پول هوشمند تبدیل کند.

در اکوسیستم استارتاپی دسترسی به اسمارت مانی یا پول هوشمند برای استارتاپ ها، بسیار مجذوب نماینده تر از پول نقدی بدون مکمل های الزامی جهت رشد است.

وقتی یک تیم یا یک شخص تصمیم به راه اندازی کسب وکار استارتاپی خود می نماید، جذب سرمایه از مهمترین چالش های پیش روی اوست.

یک فرایند جذب سرمایه خوب می تواند موتور محرک اصلی باشد تا یک تیم ایده استارتاپی خود را به برترین شکل ممکن اجرا کند و گام به گام مراحل رشدش را پشت سر بگذارد.

در این میان سرمایه گذاران استارتاپی بزرگ و مجرب صرفا تمایل ندارند که استارتاپ های منتخبشان را از پول نقدی کافی بی احتیاج نمایند. آن ها می دانند پول تنها حتی گاهی نتیجه عکس می دهد. مهمترین مساله اینجا سرمایه گذاری هوشمندانه و همراهی کردن استارتاپ برای بالا رفتن از پله های توسعه و پیروزیت است.

پول هوشمند در اکوسیستم استارتاپی

مفهوم اسمارت مانی (پول هوشمند) در همراهی کردن استارتاپ ها تا رسیدن به پیروزیت نمود بیشتری پیدا می نماید. در اکوسیستم استارتاپی، معمولا به پولی که فقط صرفا مبلغ مالی نیست و در کنارش دانش، فناوری، مشاوره و زیرساخت های لازم برای رشد و پیروزیت را دارد، پول هوشمند می گویند.

این یعنی یک سرمایه گذار پیروز استارتاپی باید همه این احتیاج های اولیه توسعه را کنار پول نقد داشته باشد تا با در اختیار قرار دادن آنها، جهت استارتاپ برای پیروزیت هموارتر گردد. برای همین سرمایه گذارانی که زیرساخت های بهتر و قدرتمندتری برای ارائه اسمارت مانی دارند، معمولا کسب وکار های پیروز تری را هم تربیت می نمایند و به همین علت در اولویت های بالای انتخابی استارتاپ ها قرار می گیرند.

ویژگی های سرمایه گذاران برتر

استارتاپ ها دوست دارند با سرمایه گذار جسوری (وی سی) مشارکت نمایند که دارای همه زیرساخت های فناوری، دانشی، مشاوره ای، حقوقی و بقیه مکمل های مورد احتیاج پول هوشمند است، و همزمان تیکت سایز بزرگتری هم دارد.

در اینجا تیکت سایز به زبان ساده یعنی میانگین میزان سرمایه ای که یک سرمایه گذار وی سی به تنهایی در استارتاپ های مورد توجهش سرمایه گذاری می نماید.

حمایت غیرنقدی 100 میلیارد تومانی حرکت اول در یکسال گذشته

در ایران حرکت اول به لحاظ تیکت سایز بزرگ ترین وی سی ایران محسوب می گردد. این سرمایه گذار بزرگ استارتاپی با دسترسی به زیرساخت های خاصی که دارد در کوشش است مفهوم اسمارت مانی (پول هوشمند) را در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی ایران نهادینه کند. زیرا دقیقا بعد از تزریق سرمایه، تازه ارتباط و ارائه خدمات حرکت اول به استارتاپ ها شروع می گردد.

ارتباط با بدنه همراه اول و ایجاد هم افزایی با خانواده بزرگ این اپراتور بزرگ ملی جهت استفاده از زیرساخت های فنی، تبلیغاتی، همکاری های مشترک با سایر اعضای خانواده همراه اول از جمله این اقدامات به حساب می آیند.

آنچه که یک استارتاپ را ارزشمند و متمایز می نماید، رشد سریع در زمان مناسب است و این رمز پیروزیت بسیاری از یونیکورن های فعلی بین المللی است.

اینجا نکته مهم صرفا حمایت مادی و تزریق سرمایه نیست و بلکه چه بسا همراهی در جهت درست، اشتراک تجربیات و فراهم آوردن زیرساخت های مورد احتیاج کارآفرینان جوان و با انگیزه اولویت بیشتری دارد.

در این میان حرکت اول خدمات ویژه ای را در اختیار استارتاپ هایش قرار می دهد که توجه به چند نمونه آن ها حائز اهمیت است:

شبکه ارتباطی با سایر سرمایه گذاران، مشتریان، تسهیل گران و نهاد های پشتیبان

هم افزایی با شرکت های حاضر در سبد سرمایه گذاری

استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت های همراه اول

هم افزایی بین استارتاپ های سبد سرمایه گذاری و شرکت های گروه همراه اول

ارائه مشاوره های تخصصی و زیرساخت های فنی، مالی، منابع انسانی و توسعه کسب و کار

بعلاوه این هلدینگ سرمایه گذاری خطرپذیر در بخشی از گزارش خود اعلام نموده است که بخشی از زیرساخت هایی که در اختیار استارتاپ های سرمایه پذیرش قرار داده، شامل این موارد می شوند:

زیرساخت های تبلیغاتی محیطی، پیامکی، رسانه ای و نمایشگاهی

قرارداد های فروش ترافیک با برترین قیمت بازار برای استارتاپ ها

انجام خدمات امنیت شبکه

خرید وُچر های شرکت های سبد سرمایه گذاری جهت استفاده خانواده بزرگ همراه اول با رویکرد حمایتی و بعلاوه یاری به برندینگ

زیرساخت های فنی و سرور و شبکه

جایگزین کردن وُچر های شرکت های سبد سرمایه گذاری به عنوان هدایای تبلیغاتی همراه اول در نمایشگاه ها و رویداد ها

معرفی استارتاپ ها به بازیگران بزرگ صنعت و مشتریان کلیدی همراه اول جهت عقد قرارداد

در اختیار قرار دادن سرویس های سازمانی همراه اول به استارتاپ ها

در اختیار قرار دادن کانال های فروش همراه اول جهت ارائه سرویس های استارتاپ ها به مشتریان

حرکت اول اعلام نموده است که در یک سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان آورده غیرنقدی در قالب استفاده از زیرساخت های همراه اول به استارتاپ های سبد سرمایه گذاری خود ارائه نموده است.

از حرکت اول و خدماتش در زمینه اسمارت مانی مثال زده شد تا مفهوم پول هوشمند بیشتر قابل لمس باشد.

طبیعتا، در فضای رقابتی امروز ایران بیشتر صاحبان ایده های نوآورانه تمایل دارند تا هرچه زودتر و قوی تر تبدیل به کسب و کار یا استارتاپ پیروز شوند و این کسب و کار های جوان برای رشد و بقا به همراهی و حمایت احتیاج دارند، اینجاست که نقش سرمایه گذاران برجسته خطرپذیر مشهود و ملموس می گردد.

توجه بیشتر سرمایه گذاران استارتاپی به اسمارت مانی در جهان

آمار ها نشان می دهد در چند سال گذشته، توجه سرمایه گذاران بین المللی استارتاپی به ارائه پول هوشمند بسیار بیشتر از قبل شده است. همزمان با چالش های مالی در جهان و افزایش تجربیات سرمایه گذاران استارتاپی در سراسر جهان، مفهوم اسمارت مانی اهمیت بیشتری نیز پیدا نموده است.

سرمایه گذاران در تمام جهان تمایل دارند جدای از تزریق منابع مالی نقدی، با ارائه مشاوره ها، زیرساخت ها و ارتباطات مهم، بیشترین ارزش افزایی ممکن را در استارتاپ هایشان داشته باشند و این نشان می دهد اسمارت مانی نقش و اهمیت بیشتری از قبل در توسعه اکوسیستم استارتاپی جهان دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 12802

به "حرکت اول 100 میلیارد سرمایه غیرنقدی به استارتاپ ها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت اول 100 میلیارد سرمایه غیرنقدی به استارتاپ ها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید