تزیین سالاد الویه در مدل های مجلسی و زیبا

به گزارش مجله سایه، برای تزیین سالاد الویه می توانید از انواع میوه و سبزیجات مختلف استفاده نمایید. در اینجا روش تزیین الویه مدل گل های مختلف، مدل درختی، مدل هدیه با خوراکی های مختلف مثل سبزیجات، هویج، گوجه، فلفل، خیارشور و سس یاد داده شده است.

تزیین سالاد الویه در مدل های مجلسی و زیبا

خبرنگاران | سرویس آشپزی - همان قدر که به خوش طعم شدن غذا اهمیت می دهید باید زیبایی و تزیین آن نیز برای شما مهم باشد، زیرا یک سفره زیبا و با سلیقه طعم غذا را به یاد ماندنی تر می نماید. خبرنگاران در اینجا مدل های مختلف و جذابی از تزیین سالاد الویه مجلسی را یاد داده و برای هرکدام مدل های متعددی را به نمایش گذاشته است.

روش اول: تزیین سالاد الویه مدل درخت

ابتدا سالاد الویه را در یک دیس بیضی شکل قرار دهید و روی آن را صاف کنید. می توانید برای یک دست بودن یک سیب زمینی آبپز را رنده نموده و روی آن بریزید. سپس سس سفید را در یک قالب خامه بریزید و با آن مثل تصویر زیر تنه یک درخت را روی الویه ها نقاشی کنید و با سس خردل یا هر سس دیگری روی تنه خط های افقی بکشید.

حالا مقداری سبزی مثل جعفری، پیازچه یا تره را خرد کنید و به حالت برگ های درخت دور شاخه ها بریزید و کمی با دست فشار دهید تا روی سالاد ثابت بشوند. پایین تنه درخت را نیز مقداری سبزی بریزید و سپس چند عدد قارچ سرخ شده را روی سبزی ها بگذارید.

روش دوم: تزیین سالاد الویه مدل گل صد برگ

این مدل تزیین سالاد الویه از زیباترین و محبوب ترین مدل های تزیینی است و در عین حال به سادگی درست می گردد. برای این کار از انواع میوه و سبزیجات مثل هویج، خیار شور، کلم و فلفل دلمه ای می توانید استفاده نمایید.

- ابتدا میوه یا سبزی را به صورت رشته های باریک در آورید طوری که خاتمهی آن ها تیز باشد. بعد سالاد را روی ظرف قرار بدهید و روی آن را صاف کنید، همچنین می توانید روی سالاد را با سس سفید بپوشانید که گل ها نمایان تر بشوند.

- حالا رشته های سبزی یا میوه را به صورت گرد دور هم بچینید. اگر می خواهید یک عدد گل داشته باشید بهتر است آن را وسط سالاد قرار دهید و اگر می خواهید چند گل روی سالاد باشد گل ها را در کنار ظرف درست کنید. بعد وسط گل را چند عدد ذرت آبپز قرار دهید.

اگر فاصله بین گل ها زیاد است می توانید با سبزیجات و گل های ریز آن را پر کنید.

از زرده و سفیده تخم مرغ آبپز نیز می توانید یک گل زیبا برای تزیین الویه درست کنید.

روش سوم: تزیین سالاد الویه با مدل های مختلف گل

برای تزیین سالاد الویه از سبزیجات و میوه های مختلف می توان گل درست کرد.

1- سالاد الویه را در ظرف گذاشته و صاف کنید. بعد دور سالاد را شوید چیده و روی آن را چند سر برگ جعفری بچینید. با استفاده از قالب های آماده روی هویج یا لبوی پخته گل در آورید و بین برگ های جعفری قرار دهید، روی هر گل یک دانه ذرت بگذارید.

2- برای این مدل تزیین سالاد الویه قالبی باید ابتدا سالاد الویه را درون یک ظرف یا قالب کیک بریزید و فشار دهید تا سالاد حالت قالب را به خود بگیرد. بعد آن را درون دیس یا بشقاب برگردانید و روی آن را با سس سفید بپوشانید.

سپس دورتا دور قسمت پایین آن را نخود فرنگی بچینید و روی سالاد را با جعفری مثل تصویر زیر تزیین نمایید. گوجه های کوچک را به شکل دایره ببرید و روی برگ ها قرار دهید و با نخود فرنگی نیز بین ساقه و برگ های جعفری را تزیین کنید.

انواع تزیین سالاد الویه با استفاده از خیارشور، هویج، گوجه و سبزیجات

روش چهارم: تزیین سالاد الویه مدل هدیه

این مدل تزیین سالاد الویه به سادگی درست می گردد و احتیاج به تبحر خاصی ندارد.

- ابتدا مثل مدل های قبلی سالاد را روی ظرف قرار دهید و روی آن را با سس بپوشانید. بعد یک هویج را با استفاده از پوست کن ورقه ورقه کنید و آن ها را به حالت به اضافه روی سالاد قرار دهید.

- سپس دو ورقه هویج را حالت به اضافه روی هم قرار دهید، بعد سر ورقه ها را گرفته و به مرکز بیاورید و با یک خلال دندان آن ها را ثابت کنید. از این مدل دو عدد گل با سایز عظیم و کوچک درست کنید و وسط سالاد قرار دهید و روی آن مقداری ذرت بریزید.

- در خاتمه می توانید به دلخواه قسمت های خالی را با تزیینات مختلف پر کنید.

مدل دیگری از تزیین سالاد الویه به شکل کادو

مدل های زیبا و مجلسی از تزیین سالاد الویه

کلام آخر

از اینکه ما را در این مطلب همراهی کردید متشکریم. شما سالاد اولویه خود را با چه موادی تزیین می کنید؟ تجربیات خود را با ما و سایر همراهان مجله خبرنگاران به وسیله قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6807

به "تزیین سالاد الویه در مدل های مجلسی و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین سالاد الویه در مدل های مجلسی و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید