بهرامی: آنچه دولت به عنوان واگذاری خودروسازی دنبال می نماید از چاله به چاه افتادن است ، واگذاری، پلیس بازی نمی خواهد!

به گزارش مجله سایه، تحلیلگر مالی گفت: به نظر می رسد آنچه دولت به عنوان واگذاری خودروسازی دنبال می نماید از چاله درآمدن و افتادن به چاه است تا اتخاذ یک تصمیم درست.

بهرامی: آنچه دولت به عنوان واگذاری خودروسازی دنبال می نماید از چاله به چاه افتادن است ، واگذاری، پلیس بازی نمی خواهد!

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، صنعت خودروسازی ایران به مسئله ای بزرگ برای اقتصاد تبدیل شده است در حالی که صنایع خودروسازی در کشور های پیشرفته رکنی تاثیر گذار بر صادرات و اقتصاد این کشور ها محسوب می شوند. نقدها گسترده در طول سال های گذشته به عملکرد دولت در صنعت خودروسازی، دولت را مجاب به واگذاری سهام خود نموده، اما نه به صورت شفاف. کارشناس و تحلیلگر مالی در مورد آخرین اتفاقاتی که در واگذاری سهام خودروسازی دولت انجام شده را با رادار اقتصاد مطرح نموده است.

عطا بهرامی اقتصاد دان و استاد دانشگاه در مصاحبه با رادار اقتصاد در مورد واگذاری سهام دولت در دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا گفت: به نظر می رسد آنچه دولت به عنوان واگذاری خودروسازی دنبال می نماید از چاله درآمدن و افتادن به چاه است تا اتخاذ یک تصمیم درست به نفع خودروسازی و مردمی که خریداران خودروی ملی هستند.

وی در این باره اضافه نمود: دولت در حالی در پشت پرده در حال واگذاری سهام خود به بعضی شرکت هاست؛ که شرکت های خودروسازی، شرکت های سهامی هستند، یعنی در بورس هم سهام دارند، بنابراین دولت باید برای واگذاری هر چه بهتر، قانون تجارت را رعایت کند، لذا احتیاج به فعالیت دیگری در پشت پرده برای واگذاری ایران خودرو و سایپا نیست.

کارشناس و تحلیلگر مالی اضافه نمود: متاسفانه در ایران قانون عرفی شده و حرمت قانون از بین رفته است. با توجه به اینکه شرکت های خودروساز در بورس سهامداران مشخصی دارند، دولت باید خود را از واگذاری به شکلی که اینک به صورت مخفیانه دنبال می نماید، کنار بکشد و مثل ده ها شرکت دیگر مدیریت خودروسازی را به سهامداران موکول کند. اگر مدیریت خودروسازی خوب باشد قطعا به نفع سهامداران تمام می گردد، در غیر این صورت آن ها زیان می نمایند.

منبع: رادار اقتصاد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11374

به "بهرامی: آنچه دولت به عنوان واگذاری خودروسازی دنبال می نماید از چاله به چاه افتادن است ، واگذاری، پلیس بازی نمی خواهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهرامی: آنچه دولت به عنوان واگذاری خودروسازی دنبال می نماید از چاله به چاه افتادن است ، واگذاری، پلیس بازی نمی خواهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید