باند سارقان نفت شل در سنگاپور متلاشی شد

به گزارش مجله سایه، یازده نفر در سنگاپور به اتهام سرقت نفت در بزرگترین پالایشگاه شل تحت دستگیر شدند.

باند سارقان نفت شل در سنگاپور متلاشی شد

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، پلیس سنگاپور اعلام نمود 17 مرد را دستگیر و میلیون ها دلار پول نقد و یک نفتکش کوچک را در جریان تحقیقات درباره سرقت در پایگاه صنعتی پولائو بوکوم توقیف نموده است.

شرکت رویال داچ شل که برای نخستین بار در اوت این سرقت را به مقامات گزارش نموده بود، در بیانیه مطبوعاتی اعلام نمود این بازداشت ها شامل شماری از کارمندان شل بوده و انتظار می رود وقفه کوچکی در فعالیت های عرضه در بوکوم ایجاد گردد.

9 سنگاپوری به سرقت و دو تبعه ویتنام به دریافت کالاهای مسروقه و انتقال آنها از پولائو بوکوم به کشتی به نام پرایم ساوت متهم شده اند. همه دستگیرشدگان مرد بوده و حدود 30 تا 63 سال سن دارند. پلیس اعلام نموده شش نفر هنوز متهم نشده، اما تحت تحقیقات قرار دارند.

پلیس سنگاپور همچنین اعلام نمود 3.05 میلیون دلار سنگاپور (2.29) میلیون دلار پول نقد و یک نفتکش به وزن 12 هزار تن را توقیف نموده و حساب های بانکی مظنونان بلوکه شده است.

بوکوم بزرگترین پالایشگاه شل در دنیا از نظر ظرفیت میعانات نفتی است. این شرکت درباره میزان نفت به سرقت رفته شرح نداد.

براساس گزارش رویترز، حمل و پالایش نفت سهم قابل توجهی در افزایش ثروت سنگاپور طی دهه های گذشته داشته است. این شهر-کشور آسیای جنوب شرقی یکی از مهم ترین قطب های معاملات نفت دنیا به شمار می رود و عمده نفت خام خاورمیانه پیش از این که به دست مصرف کنندگان بزرگ در چین، ژاپن و کره جنوبی برسد از سنگاپور عبور می نماید.

شل یکی از بزرگترین و قدیمی ترین سرمایه گذاران خارجی در سنگاپور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1078

به "باند سارقان نفت شل در سنگاپور متلاشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باند سارقان نفت شل در سنگاپور متلاشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید