بالا بردن ماندگاری میوه و سبزیجات در خانه نشینی

به گزارش مجله سایه، یکی از کارهایی که این روزها بهتر است یاد بگیریم، بالا بردن ماندگاری میوه و سبزیجات است. ما می خواهیم کم تر از خانه خارج شویم، اغلب میوه و سبزیجات مورد نیازمان را تا حد ممکن می خریم و سعی می کنیم کم تر برای خرید بیرون از خانه برویم. نکات زیر را رعایت کنیم تا ماندگاری میوه و سبزیجات بیشتر گردد:

بالا بردن ماندگاری میوه و سبزیجات در خانه نشینی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

همه چیز را داخل یخچال نگذارید: سیب زمینی و پیاز را داخل یخچال نگذارید. بعضی از سبزیجات وقتی در دمای اتاق قرار دارند ماندگاری بهتری خواهند داشت.

رطوبت، آفت میوه و سبزیجات است: میوه و سبزیجات را در لگن یا سبدی قرار دهید که یخچال را کثیف نکند. به صورت نوبتی و در حدی که استفاده دارید میوه ها و سبزیجات را بشویید. این کار باعث می گردد هم ماندگاری میوه و سبزیجات بیشتر گردد و هم کپک نزند.

مواد غذایی را دور از در یخچال بگذارید: هرچه بیشتر در یخچال را باز نگه داریم، احتمال گرم شدن یخچال بیشتر می گردد. این روزها احتمالا بیش از سایر روزها درب یخچال را باز و بسته می کنیم. دمای یخچال را پایین نگه دارید و مطمئن باشید که سرد است. تا جایی که ممکن است مواد غذایی دور از در یخچال باشد تا در هنگام باز و بسته شدن در یخچال دیرتر گرم شوند.

یخچال شما حتماً کاملا سرد باشد: یخچالی که دمای آن مناسب نباشد خیلی زودتر مواد غذایی را خراب خواهد نمود. دمای یخچال در بهینه ترین حالت بین 1 تا 2 درجه سانتی گراد است. در این دما حتی شیر که ماندگاری کمی دارد هم تضمین می گردد که خراب نگردد.

مواد غذایی را تقسیم بندی کنید: دوام همه سبزی ها یک اندازه نیست. بعضی از آن ها در طبقات و بعضی باید در کشوها باشند. سیب، گوجه فرنگی، سیب زمینی، خربزه و هلو از جمله مواد غذایی هستند که گاز اتیلن زیادی فراوری می نمایند. گاز اتیلن را می توان هورمون طبیعی رسیدن و حتی پوسیدگی میوه ها و پژمردگی گل ها و سبزیجات دانست. در مقابل مارچوبه، سیر، پیاز، کلم بروکلی، گل کلم، هویج، لوبیا سبز، فلفل و توت فرنگی از جمله مواد غذایی هستند که در مقابل گاز اتیلن بسیار حساسند. اگر می خواهید این مواد را در یخچال بگذارید، محصولات با گاز اتیلن بالا را در یک کشو بگذارید و از وسایلی بهره ببرید که این گاز را جذب می نمایند و باعث افزایش ماندگاری مواد غذایی می شوند.

ظرف را از هوا خالی کنید: یکی از بهترین راه های حفظ مواد غذایی خالی کردن ظرف از هوا است. این کار می تواند تا 5 برابر طول عمر مواد غذایی را افزایش دهد.

برگ ها را بچینید: هویج، شلغم و چغندر و به طور کلی سبزیجات ریشه ای را بدون برگ نگه دارید. بعضی آنزیم ها که باعث فساد میوه و سبزیجات می شوند همچنان روی برگ ها فعال هستند. حتما آن ها را کنده و نگاه دارید.

در این زمینه بخوانید:

7 راه برای جلوگیری از پرخوری در دوران کرونا؛ تکلیف رژیم کاهش وزن چیست؟

راهکارهایی برای مقابله با کرونا؛ چطور ایمنی بدن خود را بالا ببریم؟

ظرف آب برای بعضی سبزی ها: ریشهه گشنیز و جعفری را در لیوان پر آب قرار دهید و یک کیسه پلاستیکی روی آن بگذارید تا رطوبت آن حفظ گردد. آب لیوان باید زود به زود عوض گردد.

از پلاستیک بهره ببرید: بارها شده است که نصف یک پیاز، لیمو و گوجه را می خواستیم و در عمل نصف دیگر آن را خراب نموده ایم. اگر به نصف دیگر آن اکسیژن وارد نگردد، خراب نخواهد شد. بنابراین در یک پلاستیک دربسته که اکسیژن به آن وارد نمی گردد نگاه دارید.

نگهداری پنیر: خیلی از ما پنیر را در ظرفی می گذاریم و در ان را می بندیم. این حالت فقط باعث می گردد هوا به پنیر نرسد و لزج گردد. کاغذهای روغنی براق بهترین نگاهدارنده پنیر هستند. پنیر را در این کاغذها بپیچید و در ظرف مخصوص در یخچال نگهداری کنید.

منبع: یورونیوز

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6307

به "بالا بردن ماندگاری میوه و سبزیجات در خانه نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا بردن ماندگاری میوه و سبزیجات در خانه نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید