انتشار عکس زنان شمال ایران در سازمان ملل؟

به گزارش مجله سایه، پوستری که طی روز های اخیر با عنوان پوستر روز جهانی زنان روستایی با تصویری از زنان روستایی شمال ایران در فضای مجازی دست به دست می گردد و حتی در بعضی رسانه های رسمی نیز خبر آن منتشر شده، یک پوستر جعلی است که پیش از این نیز بار ها در فضای مجازی بازنشر شده بود.

انتشار عکس زنان شمال ایران در سازمان ملل؟

به گزارش ایرنا، انتشار تصویری از یک پوستر غیررسمی با عنوان پوستر روز جهانی زنان روستایی در فضای مجازی و بعضی رسانه های رسمی کشور طی روز های اخیر به شکل گسترده ای مورد توجه کاربران و مخاطبان نهاده شده است. در این پوستر عکسی از زنان روستایی کشاورز شمال ایران دیده می گردد که دور یک سفره در کنار شالیزار کنار هم نششسته اند. زنانی که در ایفای نقش و اثرگذاری بالای آن ها برای رونق فعالیت های کشاورزی بویژه در استان های شمالی هیچ تردیدی وجود ندارد و قاطعانه می توان گفت دست کم نیمی از آن چه در کشاورزی شمال ایران استخراج می گردد حاصل کوشش آنان است. اما واقعیت این است که تصویر دست به دست شده با عنوان پوستر روز جهانی زنان روستایی جعلی است.

با این که این پوستر طی دو سه سال اخیر چند بار دیگر نیز در فضای مجازی بازنشر شده بود، اما این بار به شکل بسیار گسترده ای مورد توجه نهاده شد. تا جایی که در صفحه های شخصی بعضی مسئولان و چهره های سرشناس نیز بازنشر شده است.

نکته قابل توجه این که در بعضی صفحه های اجتماعی و رسانه های مربوط به استان های شمالی نوعی رقابت برای منتسب دانستن این عکس به آن استان نیز دیده شده است. در حالی که با نگاهی به این پوستر و در نظر گرفتن بعضی معیار ها می توان به نادرستی خبر استفاده از تصویر زنان روستایی شمال ایران برای پوستر روز جهانی زنان روستایی و جعلی بودن این پوستر پی برد.

نخستین نکته برای شک کردن به واقعی بودن این پوستر، تاریخ نداشتن آن است. معمولا در پوستر های اینچنینی که مربوط به روز های جهانی ثبت شده در تقویم بین المللی هستند، سال انتشار پوستر نیز ثبت می گردد. اما در این پوستر به جز یک لوگو و عبارت International Day of Rural Woman -روز جهانی زنان روستایی- و تاریخ روز و ماه یعنی 15 اکتبر نشانه دیگری که بیانگر مشخصاتی واقعی از پوستر باشد دیده نمی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11650

به "انتشار عکس زنان شمال ایران در سازمان ملل؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار عکس زنان شمال ایران در سازمان ملل؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید