احتمال بازداشت رئیس سازمان امنیت کشور عربستان به دستور بن سلمان

به گزارش مجله سایه، حساب های حقوقی و فعالان سعودی از بازداشت رئیس سازمان امنیت کشور و اداره کل تحقیقات عربستان به دستور ولیعهد این کشور خبر دادند.

احتمال بازداشت رئیس سازمان امنیت کشور عربستان به دستور بن سلمان

به نقل از سایت الرای الآخر، عمر بن عبدالعزیز، فعال سعودی اظهار داشت، اخبار مربوط به بازداشت عبدالعزیز الهویرینی، رئیس سازمان امنیت کشور و اداره تحقیقات عربستان در حال آنالیز است. محتمل است این کار به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته باشد. بن سلمان ده ها بازداشت در حق شاهزاده ها و شخصیت های سیاسی و امنیتی عالی رتبه عربستان انجام داده است.

وی اضافه کرد، این یک واقعیت در عربستان است و در آن سرکوب و کشتار حاکم است.

پیش از این روزنامه های غربی نوشته بودند، الهویرینی از نزدیکان شاهزاده محمد بن نایف، ولیعهد سابق تحت بازداشت عربستان و یکی از افسران مورد اعتماد وی بود. او در سال 2017 با حفظ سمت مدیرکلی اداره تحقیقات، به عنوان رئیس سازمان امنیت کشور منصوب شد.

الهویرینی از نام های معروف در بخش امنیتی عربستان است و یکی از قدیمی ترین افسران وزارت کشور محسوب می گردد که پست ها و ماموریت های مخفی داشته است.

اداره تحقیقات عربستان به دلیل ماموریت های فراوانی که به آن محول می گردد، یکی از مهمترین سرویس های امنیتی عربستان محسوب می گردد.

الهویرینی تا به امروز دو مرتبه مورد سوء قصد قرار گرفته است؛ یکبار اوایل سال 2003 بود که به خودروی وی که به همراه برادرش بود، به شدت تیراندازی شد و در این حادثه برادرش جان باخت اما خودش نجات پیدا کرد. مرتبه دوم هم اواخر همین سال بود که خودروی وی بمب گذاری شده بود اما او داخل خودرو نبود و جان سالم به در برد.

سرویس امنیت کشور بازوی بن سلمان در ارتکاب جنایت های خاص و شکنجه بازداشتی های عقیده است. این سرویس پرونده بازداشتی های عقیده را برعهده دارد و در سایه نقض حقوق بشر و شکنجه آنها، به گمراه سازی افکار عمومی درباره این پرونده دست می زند.

یکی از مهمترین سرویس های وابسته به سرویس امنیت کشور، اداره تحقیقات است، این سرویس امنیتی مختص پرونده های مربوط به کشور و امنیت آن، پرونده های تضعیف کشور و تخریب جامعه، پرونده های مشکوک اداری و اقتصادی ناشی از سوءاستفاده از قدرت است.

اداره کل تحقیقات به دو بخش اداره تحقیقات عمومی و اداری تقسیم می گردد و ضمن هماهنگی با تمامی بخش های دولت به آنالیز پرونده های امنیت داخلی، مبارزه با جاسوسی و تحکیم امنیت در کشور می پردازد.

وظیفه اصلی سرویس امنیت کشور سرکوب مخالفان و مخالفان عقیدتی است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8342

به "احتمال بازداشت رئیس سازمان امنیت کشور عربستان به دستور بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازداشت رئیس سازمان امنیت کشور عربستان به دستور بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید