سلطانی فر وزیر ورزش: استقلال به هیچ عنوان نباید در عربستان بازی کند؛ یا ایران یا کشور ثالث خبرنگاران

به گزارش مجله سایه، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان درباره خطر از دست رفتن میزبانی انتخابی جام جهانی 2022 گفت: در این باره دو نامه به رئیس فیفا و AFC نوشتم.

سلطانی فر وزیر ورزش: استقلال به هیچ عنوان نباید در عربستان بازی کند؛ یا ایران یا کشور ثالث خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر درباره اینکه میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی 2022 و یاری فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش و وزارت امور خارجه گفت: بنده دو نامه برای جانی اینفانتینو و شیخ سلمان، رئیس فیفا و رئیس AFC نوشته ام و شرایط را با توجه به ابهاماتی که شنیدیم، شرح دادم.

وی اضافه نمود: ابهاماتی که شنیدیم، مربوط به شیوع ویروس کرونا و همینطور پخش تلویزیونی بود که واقعاً هیچگونه ابهامی در این خصوص وجود ندارد. از چهار مسابقه ای که داریم، در سه بازی میزبان هستیم. با توجه به اینکه در دور رفت فقط در یک بازی میزبان بودیم و در دور برگشت سه میزبانی داریم، حق مان است که میزبان این بازی ها باشیم. هیچ مسئله ای در این زمینه نداریم، همه امکانات فراهم است و هیچ مسئله ای هم نداریم. به خصوص در آن وقت سال (خردادماه) کشورهای حاشیه خلیج فارس هوای گرمی دارند که برای ورزشکاران مشکل ایجاد می نماید.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره ارسال دو نامه به اینفانتینو و شیخ سلمان گفت: در این دو نامه شرایط ایران را تشریح کردم و با توجه به ابهاماتی که مطرح شده، اعلام کردم جای نگرانی نیست. ایران حتماً می تواند میزبان شایسته ای برای مسابقات انتخابی جام جهانی باشد و خواستم این مسئله را در نظر بگیرند.

سلطانی فر درباره اعلام میزبانی دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی عربستان از گروه استقلال و گروه احتمالی فولاد در شرایطی که روابط خوبی میان ایران و عربستان در چند سال اخیر وجود نداشته، گفت: ارزیابی ما از این تصمیمات خوب نیست. همانطور که در سال های گذشته به دلیل ملاحظات سیاسی، آنها (عربستانی ها) به کشور ما نمی آمدند و برگزاری مسابقات به کشور سومی موکول می شد، اکنون هم معتقدیم این اتفاق باید رخ بدهد. اگر قرار است بین تیم های ایرانی و عربستانی مسابقه ای برگزار گردد، یا باید در کشور ما برگزار گردد یا در کشور ثالث.

وی درباره اینکه آیا با این شرح تیم های ایرانی به عربستان نمی فرایند، گفت: هنوز تصمیمی در این باره نگرفته ایم و طبیعتاً فدراسیون فوتبال باید در این خصوص تصمیم بگیرد. ما هم ملاحظات دیپلماسی را خواهیم دید و متناسب با چیزی که در گذشته بوده و مسائلی که پیگیری می کنیم، تصمیم گیری خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی که مربوط به شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود پاسخی نداد و گفت: چقدر سؤال می کنید.

سلطانی فر در مورد اینکه گفته می گردد تحریم ها باعث ایجاد مشکل برای میزبانی ها شده است، یادآور شد: هیچ مسئله ای از بابت اینکه تحریم ها برای برگزاری مسابقات مشکل ایجاد کند، نداریم و محدودیتی نیست. امکانات خوب است، مسیرهای پروازی باز است، امکان تست گیری از تیم ها و قرنطینه وجود دارد و اینکه مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گردد. البته قطعاً ممکن است تحریم ها در این زمینه اثرگذار بوده باشد. ما و فدراسیون فوتبال موظف هستیم که پیگیری های لازم را انجام دهیم، وزارت امور خارجه هم پیگیر است و امیدواریم که میزبانی این مرحله را بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد به دریافت میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 امیدوار است، گفت: این مسئله دیگر درصد ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7470

به "سلطانی فر وزیر ورزش: استقلال به هیچ عنوان نباید در عربستان بازی کند؛ یا ایران یا کشور ثالث خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر وزیر ورزش: استقلال به هیچ عنوان نباید در عربستان بازی کند؛ یا ایران یا کشور ثالث خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید