آلمان در کوشش برای برقراری کانالی قانونی برای تجارت با ایران است

به گزارش مجله سایه، سخنگوی دولت آلمان گفت که کشورش در کوشش برای برقراری کانالی قانونی برای تجارت با ایران است.

آلمان در کوشش برای برقراری کانالی قانونی برای تجارت با ایران است

با تور آلمان از پیشرفته ترین کشور اروپایی دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان امروز اظهار داشت که این کشور در کوشش برای برقراری کانالی قانونی به منظور تجارت با ایران است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، زایبرت در جریان کنفرانس خبری هفتگی به خبرنگاران گفت: به همراه شرکای اروپایی خود ما متعهد به اقداماتی هستیم تا تجارت قانونی با ایران را به ویژه با ایجاد کانالی برای پرداخت ایجاد کنیم.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با بیان اینکه این اتحادیه همچنان از توافق هسته ای با ایران حمایت می نماید، گفت بروکسل کوشش می نماید با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد، از این توافق پشتیبانی کند.(جزئیات بیشتر)

این موضع گیری ها پس از آن صورت گرفت که جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته ای و در واکنش به عدم تحقق اتحادیه اروپا در تأمین عواید وعده داده شده برجام، اظهار داشت که از این پس سقفی برای میزان ذخایر اورانیوم با غنای 3.67 درصد و آب سنگین خود قائل نیست. ایران همچنین به طرف های برجام 60 روز فرصت داده تا به وعده های خود عمل نمایند، در غیر اینصورت تهران غنی سازی با غنای بالاتر را از سر خواهد گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز تأکید کرد که اقدامات اعلامی در بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی در چهارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته ای) است.

با این وجود، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای هرگونه اولتیماتوم جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را رد کرد و خواهان پایبندی تهران به تعهداتش شد. اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا با درخواست نه چندان مؤثر از کشورهای غیر عضو در برجام خواستند از هرگونه اقدامی که مانع اجرای کامل تعهدات طرف های باقی مانده در توافق می گردد، اجتناب نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 321

به "آلمان در کوشش برای برقراری کانالی قانونی برای تجارت با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان در کوشش برای برقراری کانالی قانونی برای تجارت با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید