آشفته بازار دولت ترامپ؛ موضع گیری های متناقض پنتاگون و پامپئو درباره حمله آرامکو

به گزارش مجله سایه، وزارت دفاع آمریکا و وزیر خارجه این کشور مواضع کاملاً متفاوتی درباره حمله چند روز پیش به تأسیسات نفتی عربستان سعودی اتخاذ نموده اند.

آشفته بازار دولت ترامپ؛ موضع گیری های متناقض پنتاگون و پامپئو درباره حمله آرامکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حمله به تأسیسات نفتی آرامکو تازه ترین اتفاقی است که آشفتگی های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به نمایش گذاشته است.

در حالی که پنتاگون امروز پنجشنبه گفته نمی خواهد زودتر از تحقیقات عربستان سعودی درباره عاملان این حمله اظهارنظر کند، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا نموده که کاملاً واضح است که ایران عامل حمله بوده است.

جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حمله به تأسیسات نفت سعودی از ایران صورت گرفته گفت: ما تا وقتی که ارزیابی های سعودی ها تکمیل گردد و آنها آن را اعلام نمایند منتظر می مانیم.

سخنگوی پنتاگون در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد دولت آمریکا نمی خواهد زودتر از تحقیقات عربستان سعودی درباره عاملان حمله به آرامکو اظهارنظر کند. وی گفت: ما از تحقیقات سعودی ها حمایت می کنیم. تیم هایی داریم که با آنها همکاری می نمایند ولی نمی خواهیم زودتر از نتیجه گیری آنها اظهارنظر کنیم.

پامپئو، اما فقط چند ساعت قبل تر بدون هیچ شک و شبهه ای ایران را به انجام این حملات متهم کرد.

پامپئو گفت: کاملاً واضح است و داخل منطقه هم اتفاق نظر وجود دارد که چه کسی این حملات را انجام داده. کار ایران بوده است. من از هیچ کس در منطقه نشنیدم که برای لحظه ای به این مسئله شک نموده باشد.

تناقض در موضع گیری های این دو مقام، تازه ترین رویدادی است که ناهماهنگی ها و آشفتگی های دولت ترامپ را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 725

به "آشفته بازار دولت ترامپ؛ موضع گیری های متناقض پنتاگون و پامپئو درباره حمله آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشفته بازار دولت ترامپ؛ موضع گیری های متناقض پنتاگون و پامپئو درباره حمله آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید