7 مورد از برترین جشنواره های پاییزی ژاپن

به گزارش مجله سایه، جشنواره های پاییزی ژاپن

ژاپنی ها در برپایی جشن و فستیوال تبحر و مهارت زیادی دارند و در فصل های مختلف سال جشنواره های رنگارنگ و هیجان انگیزی در این کشور برگزار می گردد. با فرارسیدن پاییز زمان برگزاری جشنواره های پاییزی ژاپن هم فرا می رسد. در شهرهای مختلف ژاپن جشنواره ها و فستیوال های متعددی برگزار می گردد که بسیاری از آن ها شهرتی جهانی پیدا نموده اند. بعضی از جشنواره های پاییزی ژاپن آنقدر محبوب و مشهور شده اند که بسیاری از گردشگران برنامه سفر خود بر اساس تاریخ برگزاری این جشنواره تنظیم می نمایند تا حتما شاهد این فستیوال های زیبا و باشکوه باشند. در این مطلب قصد داریم بعضی از مشهورترین جشنواره های پاییزی ژاپن را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید این اطلاعات می تواند برایتان مفید باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

7 مورد از برترین جشنواره های پاییزی ژاپن

1- فستیوال پاییزی کیچی جوجی | Kichijoji Autumn Festival

  • زمان: اوایل سپتامبر

دومین هفته ماه سپتامبر زمان برگزاری یکی از نخستین جشنواره های پاییزی ژاپن است. هزاران نفر از سرتاسر توکیو به منطقه کیچی جوجی می آیند تا شاهد یکی از باشکوه ترین فستیوال ها باشند. در این فستیوال مردم ماکت کوچکی از نیایشگاه میکوشی را بر دوششان حمل می نمایند و در سرتاسر شهر می برند و به این ترتیب فرارسیدن فصل پاییز را جشن می گیرند. این فستیوال یکی از مشهورترین جشنواره های پاییزی ژاپن است و گردشگر ها و گردشگرانی که به ژاپن سفر می نمایند برای شرکت در این فستیوال پرهیجان به این منطقه از توکیو می آیند.

2- کیشیوادا دانجیری ماتسوری | Kishiwada Danjiri Matsuri

  • زمان: اواسط سپتامبر

دانجیری ماتسوری یکی دیگر از جشنواره های پاییزی ژاپن است که در اواسط سپتامبر برگزار می گردد. اگرچه این فستیوال در سرتاسر کشور برگزار می گردد اما منطقه کیشیوادا در اوزاکا یکی از برترین مکان ها برای تماشای این جشنواره است. اجسام مختلفی از جنس چوب مثل ماکت های کوچک نیایشگاه و زیارتگاه های ژاپنی روی دوش مردم را یا با طناب در طول جهت کشیده می گردد. در شهر کیشیوادا اوزاکا مسابقات طناب کشی جالبی هم برگزار می گردد و هرتیمی باید ماکت چوبی نیایشگاهش را با سرعت بیشتری بکشد تا برنده گردد.

3- جشن پاییزی ساپورو | Sapporo Autumn Fest

  • زمان: ماه سپتامبر

پاییز در ژاپن فصل غذاهای اشتهابرانگیز و خوشمزه است و برای امتحان کردن این غذاها و طعم ها هیچ جایی بهتر از شهر ساپورو نیست. یکی از مشهورترین جشنواره های پاییزی ژاپن در حقیقت فستیوالی مختص غذاست که در جزیره هوکایدو برگزار می گردد. در این جشنواره طیف متنوعی از محصولات کشاورزی و ارگانیک، غذاهای دریایی تازه و باکیفیت و غذاهای خوشمزه و لذیذ به بازدیدنمایندگان ارائه می گردد. اگر در سفر به ژاپن دوست دارید با آشپزی و غذاهای محلی ژاپن آشنا شوید پیشنهاد می کنیم حتما سری به جزیره هوکایدو و جشنواره غذای ساپورو بزنید.

4- جشنواره کونچی ناگازاکی | Nagasaki Kunchi Festival

  • زمان: اوایل اکتبر

یکی از مشهورترین جشنواره های پاییزی ژاپن در شهر ناگازاکی برگزار می گردد. این جشنواره رنگارنگ و زیبا هر ساله بین 7-9 اکتبر برگزار می گردد. جالب است بدانید که در این فستیوال ردپای سنت های چینی و هلندی را هم به وضوح می توان مشاهده کرد؛ چرا که این دو کشور تاثیرات فرهنگی زیادی بر ژاپن داشته اند. یکی از بارزترین نمادهای این جشنواره که احتمالا بارها تصاویرش را دیده اید حرکت مواج اژدهایی به نام جا اودوری (Ja Odori) در بین جمعیت است که این نمایش به پایکوبی اژدها یا مار هم معروفیت پیدا نموده است.

5- جشنواره پاییزی تاکایاما | Autumn Takayama Festival

  • زمان: اوایل اکتبر

دهکده کوهستانی تاکایاما هرساله میزبان یکی از سه فستیوال زیبا و رنگارنگ ژاپن است. جشنواره تاکایا که به نام هاچیمان ماتسوری هم معروفیت دارد یکی دیگر از جشنواره های پاییزی ژاپن است که اوایل ماه اکتبر برگزار می گردد. در این فستیوال رنگارنگ پاییزی هم اجسام شناور و زرق و برق داری در بین جمعیت به حرکت در می آید که گاهی ارتفاع بسیار زیادی دارند. این اجسام شامل عروسک های کاراکوری (karakuri dolls) هم می گردد که عروسک های خیمه شب بازی سنتی ژاپن هستند و برای اجرای نمایش های داستانی استفاده می شوند. علاوه بر این، کل صحنه نمایش و فستیوال هم با فانوس های کاغذی رنگارنگ تزئین می گردد.

6- جشنواره بزرگ پاییزی | Autumn Grand Festival

  • زمان: اواسط اکتبر

شوکی تایسای (Shuki Taisai) یا فستیوال بزرگ پاییزی یکی از مشهورترین جشنواره های پاییزی ژاپن و بزرگ ترین فستیوال در ناحیه نیکو به شمار می آید. در این جشنواره صدها تیرانداز در حالی که سوار بر اسب هستند به سمت اهدافی مشخص تیراندازی می نمایند و همین طور رژه منظم و باشکوه 1000 جنگجوی سامورایی هم یکی دیگر از بخش های فستیوال است. این فستیوال مروری اجمالی بر تاریخ و فرهنگ ژاپن در قرن 17 است و سنت های مبارزه و جنجگویان سامورایی را در معرض نمایش قرار می دهد.

7- جیدای ماتسوری | Jidai Matsuri

  • زمان : اواخر اکتبر

جیدای ماتسوری یکی از سه فستیوال بزرگ کیوتو است و هرساله در 22 اکتبر برگزار می گردد. این فستیوال یکی از مشهورترین جشنواره های پاییزی ژاپن است و یادآور سنت تاریخی حرکت دسته جمعی سامورایی ها از قصر امپراتوری کیوتو تا نیایشگاه جینگو است. این پیاده روی و فستیوال فرصت بسیار خوبی برای مشاهده مردم محلی و همین طور گیشاهای خاص کیوتو به نام جیکو (geiko) است که در لباس سنتی قرن های هشتم تا بیستم ظاهر می شوند. پیشنهاد می کنیم اگر در سفر به ژاپن به تماشای این فستیوال باشکوه و زیبا رفتید بعد از تمام شدن سوار قطار شوید و به دهکده کوهستانی کوراکا در همان حوالی بروید. چون عصر همان روز فستیوال آتش بازی هیجان انگیزی در این دهکده برگزار خواهد شد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10742

به "7 مورد از برترین جشنواره های پاییزی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد از برترین جشنواره های پاییزی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید