5 کشور عربی در اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر رضوی (به زبان عربی) یادمان دعبل خزاعی

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، محمد جوروند با اعلام این خبر گفت: 120 اثر از کشورهای لبنان،سوریه،عراق، یمن و عمان در بخش فصیح و در بخش شعبی از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 69 اثر به مرحله داوری راه پیدا کرد.

5 کشور عربی در اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر رضوی (به زبان عربی) یادمان دعبل خزاعی

وی اضافه نمود: از میان 69 اثری که توسط هیأت داوران داوری شد، 3 نفر به عنوان نفرات اول تا سوم در بخش شعبی، 5 شایسته تقدیر در این بخش و 3 نفر در بخش فصیح به عنوان برگزیده انتخاب و در اختتامیه جشنواره معرفی شده و همچنین یک مقاله شرکت کننده به عنوان شایسته تقدیر شناخته می گردد.

جوروند اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره امامان معصوم(ع) به ویژه امام رئوف آقا امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی بیشتر شاعران آیینی به ویژه شاعران جوان و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و یاری به انتشار این آثار و گسترش آفرینش های فرهنگی و دینی را از جمله اهداف مهم این جشنواره اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به محورهای موضوعی این جشنواره شرح داد: سیره و زندگی امام رضا(ع)، مناقب و صفات آن حضرت، جلوه های فرهنگ رضوی از جمله علم، شفاعت، حلم، کرامت، فضیلت، مهربانی، معجزه و ... از محورهای این جشنواره هستند.

وی یادآور شد: اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی، چهارشنبه، 20 اسفندماه، ساعت 9 صبح به صورت آنلاین به وسیله لینک https://www.skyroom.online/ch/khz.farhang/razavi99 برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7303

به "5 کشور عربی در اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر رضوی (به زبان عربی) یادمان دعبل خزاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کشور عربی در اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر رضوی (به زبان عربی) یادمان دعبل خزاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید