یک استاد دانشگاه: کرونا فرصت دیده شدن ورزش همگانی را فراهم کرد

به گزارش مجله سایه، محمد پورپناهی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره نقش فدراسیون ورزش های همگانی در فقر حرکتی مردم گفت: مشکلاتی که با فقر حرکتی، کمبود حرکتی و چاقی مردم روبرو هستیم ریشه در سال های گذشته فدراسیون همگانی دارد که متاسفانه نتوانستند عملکرد لازم را داشته باشند، یعنی ورزش همگانی که باید سلامت محور و نشاط محور باشد و در واقع فلسفه و شاکله ورزش همگانی این است که مردم به صورت ارزان، راحت و با امکانات در دسترس بتوانند سلامتی خود را به دست آورند و فعالیت بدنی را انجام دهند منتهی فدراسیون در سال های قبل از راستا خود خارج شد و به سمت حوزه قهرمانی که اصلاً فلسفه همگانی نیست، رفت.

یک استاد دانشگاه: کرونا فرصت دیده شدن ورزش همگانی را فراهم کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

استاد دانشگاه در ادامه تاکید نمود: خوشبختانه در حال حاضر کرونا این فرصت را به وجود آورده تا ورزش همگانی خود را نشان دهد. کرونا باعث شد رویدادهای ورزش همگانی خاصیت و تنوع خود را از دست بدهد و رسانه به سمت ورزش همگانی روی آورد. در حدود 6 ماه اخیر فدراسیون ورزش های همگانی در حال اجرا کارهایی است و پویش آماده باش را به تازگی راه اندازی نموده است.

وی اضافه نمود: آموزش هایی توسط مربیان در کمیته های مختلف انجام داده خواهد شد. همانطور که می دانید فدراسیون ورزش های همگانی بیشترین تعداد انجمن و کمیته ها را در اختیار دارد و طرح آماده باش ایده خوبی است تا با وجود کرونا مردم در فضای مجازی آموزش های لازم را ببینند و حداقل فعالیت هایی را در منزل انجام دهند.

پورپناهی اظهار کرد: متاسفانه باشگاه های ورزشی به دلیل کرونا تعطیل هستند و نمی توانند خدمات را ارائه دهند. نباید ورزش در فضای باز را تعطیل کنیم، علم نیز این را پذیرفته و بیشتر کارشناسان در حوزه ویروس شناسی و فعالیت در فضای باز را با رعایت فاصله اجتماعی تایید می نمایند. مطمئنم پویش آماده باش و فعالیت مجازی در بوستان های شهر و فضاهای باز شهرداری ها می تواند مردم مشتاق و علاقه مند را به سمت خود جذب کند قطعاً با حضور مربیان فاصله اجتماعی نیز رعایت خواهد شد. می توانیم درصد زیادی از مردم را با ورزش آشتی دهیم.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه کرونا فرصت لازم برای آشتی مردم با ورزش همگانی را فراهم نموده است، گفت: بسیاری اعتقاد دارند کرونا ورزش را نابود نموده اما اعتقاد من به عنوان فردی که سال ها در حوزه همگانی فعالیت نموده است، این است که کرونا بستر لازم برای دیده شدن ورزش همگانی را ایجاد نموده است. فرصت ایده آلی است و امیدوارم فدراسیون همگانی و همکارانم در وزارت ورزش بتوانند از این موقعیت استفاده نمایند و ورزش همگانی را در سطح گسترده با مردم آشنا نمایند و مردم بدانند ورزش فقط ورزش قهرمانی نیست.

پورپناهی در انتها گفت: کسانی که در ورزش های همگانی فعالیت می نمایند در واقع کسانی هستند که توان فعالیت در حوزه قهرمانی را ندارند، مانند سالمندان، بچه ها، بانوان باردار، بیماران خاص و … یعنی ورزش همگانی این خاصیت را دارد که همه را در زیر سایه خودش قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4831

به "یک استاد دانشگاه: کرونا فرصت دیده شدن ورزش همگانی را فراهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استاد دانشگاه: کرونا فرصت دیده شدن ورزش همگانی را فراهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید