کرونا، مرگ، تدبیر

به گزارش مجله سایه، سؤال این جاست که وزارت آموزش و پرورشی که رئیس دولتش در جلسات مهم مربوط به دولت و مجلس هم به صورت مجازی حاضر می شود، چه الزامی برای کشاندن دانش آموزان به صورت حضوری به مدارس دارد؟!

کرونا، مرگ، تدبیر

گروه دانشگاه خبرنگاران، امیرحسین کمانکش؛ از 15 شهریور که زنگ شروع سال تحصیلی حضوری توسط رئیس جمهور محترم به صورت مجازی و از دفتر کارشان در پاستور به صدا درآمد، یکی از عظیم ترین نگرانی های خانواده ها حضور فرزندانشان در کلاس های نه چندان قابل اعتماد مدارس بوده است. از ابتدای سال تحصیلی و پخش فیلم هایی از مدارس که حاکی از عدم رعایت مطلوب پروتکل های بهداشتی بود، صدای اعتراضات خانواده ها و بعضاً معلمان به این بازگشایی عجولانه مدارس شنیده شد.

همین اخبار نگران نماینده باعث شد تا بسیاری از خانواده ها عطای تحصیل حضوری فرزندشان را به لقایش ببخشند و به قیمت جان فرزندشان به این تصمیم آموزش و پرورش که با حمایت وزارت بهداشت هم همراه شده بود، اعتماد ننمایند.

این ایام که اخبار غیر رسمی منتشر شده از ابتلای به کرونای معلمان و دانش آموزان، نشان از جولان کرونا در مدارس می داد، وزیر آمورش و پرورش اما تمام قد در برابر این واقعیت ایستاد و در یک مصاحبه هم اعلام نمود که تا کنون گزارشی از این که بازگشایی مدارس سبب ابتلا به کرونا شده است، به دستشان نرسیده است.

اما شرایط به آن گل و بلبلی که جناب وزیر گفته اند نیست و عملاً دانش آموزان و معلمان در مدارس، چرخهٔ انتقال ویروس را تسریع می نمایند و این را به سادگی می توان از افزایش آمار ابتلای کل کشور از اواسط شهریور ماه فهمید.

سؤال این جاست که وزارت آموزش و پرورشی که رئیس دولتش در جلسات مهم مربوط به دولت و مجلس هم به صورت مجازی حضور پیدا می نماید، چه الزامی برای کشاندن دانش آموزان به صورت حضوری به مدارس دارد!

شاید مافیای مدارس غیردولتی این قدر قدرتمند هستند که برای بی بهره نماندن یک ساله از شهریه های چند ده میلیونیشان توانسته اند از دولت و وزارت خانه هایش به عنوان اهرم فشار بر مردم برای باز کردن مدارس استفاده نمایند. اتفاقی که در سطح تحصیلات تکمیلی و دانشگاه ها هم با اعمال نظر دانشگاه آزاد رخ داده است.

متأسفانه این نوع فشل مدیریت از سوی وزارت بهداشت هم بسیار غیرقابل پذیرش است. وزارت بهداشتی که برای دادن مجوز برگزاری مراسمات عزاداری محرم با تضمین عملی رعایت پروتکل ها، آن همه پافشاری و ریزبینی داشت، اکنون عملاً در برابر اتفاقاتی که در مدارس می افتد، سکوت نموده است.

امیرحسین کمانکش - کارشناسی هوافضا دانشگاه امیرکبیر و عضو تیم سیاسی

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5437

به "کرونا، مرگ، تدبیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، مرگ، تدبیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید