پیشنهاد علوم پزشکی تهران برای تعویق بازگشت دانشجویان به دانشگاه تا عید فطر

به گزارش مجله سایه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از پیشهاد این دانشگاه برای تعویق بازگشت دانشجویان تا عید فطر اطلاع داد و گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.

پیشنهاد علوم پزشکی تهران برای تعویق بازگشت دانشجویان به دانشگاه تا عید فطر

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سهراب پورمعاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از پیشهاد این دانشگاه برای تعویق بازگشت دانشجویان تا عید فطر اطلاع داد و گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.

وی با بیان گزارشی از مهم ترین برنامه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد: بعد از تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه ها بلافاصله برنامه ریزی کلاس های حضوری در دستور کار این معاونت آموزشی دانشگاه نهاده شد. در این راستا، در طول ماه اسفند و به تدریج با روشن تر شدن ابعاد پنهان اپیدمی، جلسات مجازی شورای آموزش دانشگاه تشکیل شد. حتی جلسه فصلی هیات ممیزه دانشگاه نیز در ماه اسفند برگزار گشت تا خللی در فرایند ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ایجاد نگردد.

سهراب پور توضیح داد: تدوین دستورالعمل ها و مقررات مربوط به کلاس های غیر حضوری یکی از مهمترین و ضروری­ ترین کار های دانشگاه علوم پزشکی تهران است که لازم بود برای وحدت رویه در امر آموزش دانشکده های مختلف انجام گردد. برای این مهم ساعت ها جلسه کارشناسی با دانشکده ها برگزار و ستاد های کاری تخصصی در این معاونت در زمینه های مختلف از جمله روش های تضمین کیفیت آموزش مجازی، توانمندسازی اساتید در زمینه آموزش مجازی و تشکیل هسته های اجرایی برای پشتیبانی فراوری محتوا تشیکل شد و نظرات گروه های آموزشی برای برگزاری هر چه بهتر کلاس های مجازی در سطح دانشگاه نیز جمع آوری شد. همچنین گروه تخصصی برای آنالیز شیوه های ارزیابی دانشجویان در آموزش های مجازی نیز تشکیل شد و منجر به تدوین و ابلاغ آیین نامه­ های لازم در این زمینه شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه تمامی دستورالعمل های داخلی دانشگاه در چارچوب هماهنگی های لازم با معاونین آموزشی سایر دانشگاه ها و دبیران کلان مناطق آموزشی است، ادامه داد: تا پیش از خاتمه فروردین تمام دستورالعمل ها و آئین نامه های لازم را برای دانشکده ها ابلاغ کردیم.

سهراب پور با بیان اینکه در این مدت همفکری نزدیکی با مدیران معاونت آموزشی وزارت بهداشت داشتیم، اضافه کرد: ضمن ارسال نقطه نظرات و پیشنهادات به وزارت بهداشت، در جلسات کارشناسی با مسوولان وزارت بهداشت، گفتگو بسیار مثبتی انجام شد. در زیر ساخت آموزش مجازی فعالیت چشمگیری داشتیم و همکاران ما در مرکز فناوری اطلاعات معاونت آموزشی با یاری بیمارستان ها، دانشکده ها و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه پشتیبانی های فنی لازم را به عهده گرفته و به نحو احسن به انجام رساندند و به لحاظ زیرساخت، نرم افزار، سخت افزار، نیروی انسانی و پشتیبانی به دانشکده ها یاری شد و استقبال اساتید از فراوری محتوای مجازی فراتر از انتظار بود و شاهد فعالیت شایانی حتی از اساتیدی که تجربه زیادی در آموزش مجازی نداشتند، بودیم.

وی بر ضرورت تامین کیفیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید نمود و گفت: برای هرچه بهتر برگزار گشتن کلاس ها قدم بعدی فعال کردن ارزشیابی کلاس های غیر حضوری بود که قرار است در دو جهت انجام گردد؛ یکی نظرسنجی از دانشجویان به عنوان ذینفعان اصلی آموزش های مجازی و رصد و دیگری پایش شکل، کمیت و کیفیت فعالیت های اساتید در کلاسی های غیر حضوری با بهره گیری از امکانات نرم افزاری و سامانه که در این زمینه مسوولیت دانشکده ها و گروه های آموزشی مشخص و اختیارات لازم به آن ها داده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: با توجه به این که آمدن دانشجویان از شهر های دیگر به تهران، اسکان آن ها در خوابگاه و رفت و آمد آن ها در طول روز، تجمع در کلاس ها، آزمایشگاه، سلف و کتابخانه می تواند بالقوه تشدید نماینده انتشار ویروس در سطح جامعه باشد، پیشنهاد دانشگاه، تعویق بازگشت دانشجویان به دانشگاه تا عید فطر بود که به وزارت بهداشت اعلام شده و منتظر پاسخ وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به شرایط اپیدمی کرونا در کنار تهدید و چالشی که برای کشور ایجاد نموده است، اضافه کرد: فرصت پیش آمده یک مانور عظیم برای دانشگاه بود و علاوه بر سایر زمینه ها یک فرصت بی بدیل برای توسعه آموزش مجازی و برطرف کاستی ها در این زمینه بود.

سهراب پور با بیان این که در مورد آزمون های ملی و کشوری با وزارتخانه تعاملاتی داشته و نظرات خود را به آن ها اعلام نموده ایم، گفت: زمان این آزمون ها در وزارتخانه مشخص شده و به وسیله مجاری رسمی وزارت بهداشت در اختیار رسانه ها قرار می گیرد و فراگیران می توانند بر اساس تقویم اعلامی برنامه ریزی نمایند؛ هرچند با توجه به شرایط اپیدمی و به رغم تمام پیش بینی ها، اگر در آینده تغییر مجدد زمان آزمون ها ضرورت پیدا کرد، نباید تعجب کنیم.

وی ضمن تشکر ویژه از معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر پاسخ مثبت به تفویض اختیار در بعضی امور به دانشگاه ها، گفت: ما برای مدیریت این چالش، با اطمینان خاطر و با تکیه بر تمام ظرفیت دانشگاه از فرصت پیش آمده استفاده خواهیم کرد و قدم های موثر و بلندی را در راه تعالی آموزش علوم پزشکی بر خواهیم داشت.

سهراب پور به استفاده از نوآوری و شیوه های خلاقانه در آموزش مجازی اشاره نمود و گفت: ضمن استفاده از زیر ساخت های موجود قبلی مانند سامانه نوید به دنبال راه چاره های جدید آموزش مجازی و استفاده حداکثری از نرم افزار های مختلف با رعایت چارچوب های اعلام شده از سوی وزرات بهداشت هستیم و خوشبختانه در این راه همکاران در واحد فناوری اطلاعات معاونت با مسئولیت سید حسینی ابداعات عالی داشته اند و امیدواریم ثمرات آن در آینده نزدیک در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه قرار بگیرد و بتواند الگویی برای سایر دانشگاه ها باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خاتمه گفت: به عنوان دانشگاه برتر در حوزه علوم پزشکی کشور بر خود فرض می دانیم که بالاترین استاندارد های آموزش غیر حضوری را با مطالعه دانشگاه های برتر جهان و استفاده از ظرفیت های فراوان دانشگاه ارائه دهیم و در این جهت تجربیات تازه کسب کنیم؛ با توجه به اینکه جهان به سمت آموزش مجازی در حال حرکت است، این دوران را فرصتی بی نظیر برای قوی کردن خود در این زمینه می دانیم و امیدواریم در آینده نزدیک با کسب توانمندی هرچه بیشتر در زمینه آموزش مجازی در جهت های جدید و موثر قدم بگذاریم و آن را هرچه بیشتر توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3712

به "پیشنهاد علوم پزشکی تهران برای تعویق بازگشت دانشجویان به دانشگاه تا عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد علوم پزشکی تهران برای تعویق بازگشت دانشجویان به دانشگاه تا عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید