ثبت نام بیش از 100 هزار نفر برای تزریق واکسن کوو ایران برکت، مردم بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز هفته اول خرداد واکسینه می شوند

به گزارش مجله سایه، مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت درباره تزریق واکسن برکت بر روی داوطلبان در مرحله سوم مطالعه توضیحاتی داد.

ثبت نام بیش از 100 هزار نفر برای تزریق واکسن کوو ایران برکت، مردم بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز هفته اول خرداد واکسینه می شوند

سید رضا مظهری مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: بیش از 100 هزار نفر برای تزریق واکسن در مطالعه فاز سوم واکسن کووایران برکت ثبت نام کردند.

او با بیان اینکه تقریبا 70 هزار نفر به وسیله سامانه تلفنی 4030 و 30 هزار نفر به وسیله اپلیکیشن آی گپ ثبت نام کردند، گفت: رد شدن یا قبول شدن افراد برای تزریق واکسن در مراحل مختلفی انجام می گردد.

مظهری با بیان اینکه غربالگری مرحله اول براساس مصاحبه تلفنی است که سامانه 4030 با فرد داوطلب انجام می دهد، ادامه داد: در این مرحله بعضی ها به علت بیماری های مزمن یا شرایط خاص وارد مطالعه نمی شوند.

او با بیان اینکه مرحله دوم غربال گری بر اساس نوبت دهی است که برای پایگاه های مدنظر صورت می گیرد، گفت: در این پایگاه ها آزمایش هایی از افراد داوطلب گرفته می گردد و 48 ساعت بعد از آن ها درخواست می گردد که برای غربالگری نهایی و تزریق واکسن به پایگاه مراجعه نمایند.

مظهری گفت: در نهایت افرادی که برای تزریق واکسن اقدام می نماینداز سه مرحله ارزیابی می گذرند.

مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت با بیان اینکه در حال حاضر در فاز سوم مطالعاتی هستیم و به 20 هزار نفر احتیاج داریم، گفت: به علت غربالگری های متوالی و سه گانه تعدادی کنار گذاشته می شوند، به همین علت ثبت نام همچنان ادامه دارد.

او توضیح داد: در شهر تهران 5 پایگاه برای انجام آزمایش ها و تزریق واکسن وجود دارد، بعلاوه یک پایگاه عظیم هم در شهر کرج در نظر گرفته شده است.

مظهری اضافه کرد: در 4 شهرستان، بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز کوشش کردیم برای انجام آزمایش ها و تزریق واکسن از پایگاه های بهداشت کشور که زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، استفاده کنیم که مجموعا 20 پایگاه با ما همکاری می نمایند.

مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت با بیان اینکه 8 هزار و 500 نفر در تهران و 3 هزار و 500 نفر در کرج این واکسن را در مرحله مطالعه دریافت می نمایند، ادامه داد: مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر هر کدام سهمیه 2 هزار نفری برای تزریق واکسن دارند.

مظهری با بیان اینکه پیش بینی می گردد روزی 700 نفر واکسن را در مطالعه بالینی فاز سوم دریافت نمایند، اعلام کرد: مطالعه فعلا در تهران آغاز شده است و از شنبه در کرج هم آغاز خواهد شد، بعلاوه در شهرستان ها ما از هفته اول خرداد ماه کار را آغاز خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8877

به "ثبت نام بیش از 100 هزار نفر برای تزریق واکسن کوو ایران برکت، مردم بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز هفته اول خرداد واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام بیش از 100 هزار نفر برای تزریق واکسن کوو ایران برکت، مردم بوشهر، مشهد، اصفهان و شیراز هفته اول خرداد واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید