پیشنهاد اصلاح اطلاعات ساختمان های ناایمن پایتخت بر روی نقشه تهران

به گزارش مجله سایه، بعد از حادثه حریق در کلینیک سینا و مرگ 19 نفر، مجددا مسئله ایمنی ساختمان ها و لزوم توجه به آن به مطالبه اصلی بدل شد و همه مسئولان از سازمان آتش نشانی و مدیریت شهری خواستند تا فکری به حال ساختمان های ناایمن شهر بکند و از مسئولان آتش نشانی خواستند تا به مصوبات شورای شهر در زمینه ارتقای ایمنی شهر همچون مصوبه طراحی سامانه پایش برخط ایمنی ساختمان ها توجه بیشتر کند.

پیشنهاد اصلاح اطلاعات ساختمان های ناایمن پایتخت بر روی نقشه تهران

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در آن موقع مسئولان آتش نشانی، اعلام کردند که در قالب طرح های مختلف توانسته اند لیستی از ساختمان های پرخطر تهران تهیه نمایند که آن را در اختیار شورای شهر قرار دادند و آن موقع بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران خبر از انتشار اطلاعات چند هزار ساختمان ناایمن تهران داد.

ساختمان هایی که توسط آتش نشانی شناسایی شده و حالا قرار بود اطلاعات آنها در راستای شفافیت و افزایش آگاهی مردمی روی سایتی منتشر گردد.

طبق گفته آروین، سال گذشته در حالی شورای شهر، مصوبه الزام شهرداری به راه اندازی سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان های شهر را به تصویب رساند، که مقرر شده بود ظرف مدت چهار ماه این سامانه راه اندازی و اطلاعات آن در اختیار شهروندان، مسئولان شهرداری و سایر واحدهای قضایی قرار گیرد.

وی تاکید نمود که قرار بود تا انتها تابستان این سایت یا نرم افزار رونمایی گردد و کلیه معینات ایمنی ساختمان هایی که آتش نشانی آن را مورد پایش قرار داده، منتشر گردد. ضمن اینکه سازمان آتش نشانی نیز مطرح کرد که اطلاعات 33 هزار ساختمان را دارد و این اطلاعات با اولویت ساختمان هایی با کاربری عمومی همچون بیمارستان، مدرسه و... که مردم مراجعه روزانه به این ساختمان ها دارند، منتشر شده و برای همه قابل استفاده خواهد بود.

حالا چند روزی از انتها تابستان گذشته و در گفت و گویی با رئیس کمیته شفافیت شورای شهر در خصوص انتها انتشار نام ساختمان های ناایمن سوال پرسیدیم.

بهاره آروین در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین شرایط انتشار لیست ساختمان های ناایمن در شهر تهران با بیان اینکه در مرحله اول اطلاعات ایمنی1000 ساختمان با توجه به جمعیت مراجعه نماینده بالقوه خطرپذیری بالایی که دارند، منتشر می گردد، گفت: اطلاعات این ساختمان ها به وسیله حساب شهروندی روی نقشه تهران در دسترس عموم است.

وی اضافه کرد: البته کمیته شفافیت در آنالیز این اطلاعات متوجه شد که نحوه بارگذاری به گونه ای است که برای شهروند عادی خوانایی لازم را ندارد و شهروند به طور دقیق متوجه اطلاعات ساختمان ناایمن نمی گردد، چراکه در نقشه یک پارسل قرمز شده که صرفا نشان می دهد یک ساختمان با خطرپذیری بالا در این منطقه است و معین نیست که ساختمان دقیقا چه کاربری دارد و این نحوه نمایش اطلاعات، قابل فهم و تشخیص درست نیست.

آروین با تاکید بر اینکه پیشنهادات اصلاحی برای نحوه نمایش اطلاعات و قابل فهم شدن را داده ایم که امید است هرچه سریعتر این اطلاعات اصلاح گردد، گفت: در مرحله اول، اطلاعات 1000 ساختمان منتشر شده و بعد از طی مراحل مختلف، اطلاعات تمامی ساختمان های شهر تهران که توسط سازمان آتش نشانی مورد پایش قرار گرفته، در سامانه بارگذاری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5065

به "پیشنهاد اصلاح اطلاعات ساختمان های ناایمن پایتخت بر روی نقشه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد اصلاح اطلاعات ساختمان های ناایمن پایتخت بر روی نقشه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید