دیدنی های کرج برای یک آخر هفته دلپذیر

به گزارش مجله سایه، سفرهای کوتاه آخر هفته ای یکی از راه هایی است که خستگی یک هفته کار را از تن آدم درمی آورد. اگر مکان های تفریحی اطراف شهر خود را بهتر بشناسید، سفر لذت بخش تری خواهید داشت.

دیدنی های کرج برای یک آخر هفته دلپذیر

کرج یکی از مقاصد نزدیک مرکز با جاذبه های طبیعی و تاریخی مجذوب نمایندهی است که هواداران بی شماری دارد. شاید تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری استان البرز را بشناسید یا از آن ها بازدید نموده باشید. در خبرنگاران به شما خواهیم گفت برترین تفریحات هیجان انگیز در کرج کدامند و با مجذوب نماینده ترین جاهای تماشای استان البرز نیز آشنا خواهید شد.

روستای گچسر

با فاصله گرفتن از جاده چالوس و پیمودن مسافتی کوتاه به روستای گچسر می رسیم که به سبب تماشای های طبیعی و تاریخی معروفیت زیادی در منطقه دارد. این روستا به عنوان یکی از مقاصد ییلاقی به شمار می رود که در بخش اسارای کرج واقع شده است و در تابستان و بهار هواداران زیادی پیدا می نماید. روستای گچسر قدمتی طولانی دارد. گفته اند به سبب غنای این منطقه از نظر معادن گچ، نام گچسر را بر این روستا نهاده اند و هنوز بقایای کوره های گچ پزی در جنوب آن قابل مشاهده است.

شهرستانک

شهرستانک، نام روستایی در شمال کوه توچال تهران و در جاده چالوس است که قدمت آن بر اساس شواهد تاریخی به قرن ششم هجری بازمی شود. وجود منبع آب و چشمه ای پر آب در این محل باعث شده است تا مردم گرد هم آیند و روستایی در این منطقه خوش آب وهوا شکل دهند. آنچه که در این روستا جلوه گری می نماید، ترکیبی چشم نواز از تاریخ و طبیعت است که در هر گوشه ای می توان آن را لمس کرد.

روستای تاریخی ولیان

در اطراف شهر تهران، روستای تاریخی ولیان با طبیعتی زیبا و ییلاقی قرار گرفته که قدمتی 3000 ساله دارد. چشمه ساران، درختان توت، آب وهوای مطبوع و فضای سرسبز این ناحیه از ویژگی هایی است که آن را میان مردم و گردشگران محبوب نموده است. در اینجا می توانید طعم یک زندگی روستایی را بچشید؛ در کوچه پس کوچه ها قدم بزنید، غذاها و سوغات محلی را امتحان کنید و تنها به صدای رودخانه های جاری و آواز پرندگان گوش فرا دهید.

غار یخ مراد

غار یخ مراد جاذبه ای در میانه جاده چالوس و حوالی گچسر است که یکی از منحصربه فردترین و پر پیچ وخم ترین غارهای ایران به شمار می رود و یکی از معدود غارهای طبقاتی کشورمان است. قندیل ها، ستون ها و دریاچه های یخ زده این غار معروفیت بسیاری دارند و بازتماشامایندگان زیادی را به سوی خود می کشانند. این غار زیبا را که از جاذبه های گردشگری استان البرز است را از دست ندهید.

کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی در جنوب غربی شهرستان کرج واقع شده و یادگاری از دوره صفوی در این شهر است. جالب آنکه از این بنا با عنوان تنها کاروانسرای درون شهری کشور یاد می نمایند. این کاروانسرای سنگی - آجری بین سال های 1078 تا 1109، در زمان حکومت شاه سلیمان صفوی ساخته شد.

اگر به جاذبه های تماشای کشورمان علاقه دارید، جنگل فندقلو اردبیل را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب گردشگری برای شبگردی در تهران کجا برویم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11896

به "دیدنی های کرج برای یک آخر هفته دلپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کرج برای یک آخر هفته دلپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید