پیامک مهم سازمان مالیاتی به صاحبان مشاغل

به گزارش مجله سایه، تهران (پانا) -سازمان امور مالیاتی در پیامکی به صاحبان مشاغل اعلام نموده که برای مشاهده برگه مالیاتی مرتبط با فعالیت خود در کارتابل ابلاغ الکترونیک به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان مراجعه و اقدام لازم را انجام دهند.

پیامک مهم سازمان مالیاتی به صاحبان مشاغل

به گزارش ایسنا، سازمان امور اقتصادیاتی در پیامکی به مشاغل اعلام نمود: مودی گرامی، برگه اقتصادیاتی با عنوان برگ قطعی اظهار نامه اقتصادیات بر عایدی مشاغل بند ج برای شما صادر گشت و در کارتابل ابلاغ الکترونیک شما نهاده شد. جهت مشاهده جزییات برگه به آدرس my.tax.gov.ir با قید فوریت اقدام نمایید. احتیاج به مراجعه به اداره اقتصادیاتی نمی باشد.

ماجرای این پیامک، به این موضوع برمی گردد که مطابق قسمت اخیر ماده (97) قانون اقتصادیات­ های مستقیم (اصلاحی مصوب 1394/04/31) درصورتی که مودی از ارائه اظهارنامه اقتصادیاتی در مهلت قانونی و مطابق با مقررات خودداری کند، سازمان امور اقتصادیاتی کشور نسبت به تهیه اظهارنامه اقتصادیاتی برآوردی براساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی کسب شده مودیان از طرح جامع اقتصادیاتی و مطالبه اقتصادیات متعلق به موجب برگ تشخیص اقتصادیات اقدام می ­کند.

علاوه بر این، با توجه به قسمت اخیر تبصره (3) ماده (22) آیین نامه اجرایی موضوع ماده (219) قانون اقتصادیات­ های مستقیم، ارائه نکردن ترازنامه یا حساب سود و زیان یا صورت عایدی و هزینه یا خلاصه عایدی و هزینه همراه اظهارنامه اقتصادیاتی یا ابراز مبلغ صفر برای کل مبالغ هریک از صورت های اقتصادی مذکور یا صورت های فوق حسب مورد به منزله تسلیم اظهارنامه اقتصادیاتی مطابق مقررات قانونی مربوط تلقی نمی­ گردد.

در این زمینه، در راستای اجرای احکام قانونی فوق، سازمان امور اقتصادیاتی در اطلاعیه ای اعلام نمود که در حال فراوری اظهارنامه برآوردی و صدور برگ تشخیص اقتصادیات برای مودیان زیر است:

1) صاحبان مشاغلی که در عملکرد سال 1398 نسبت به ارائه فرم مربوط به موضوع تبصره ماده (100) قانون اقتصادیات­ های مستقیم اقدام نموده ولی مستند به مقررات قانونی و اسناد و مدارک واصله مشمول شرایط قانونی مندرج در دستورالعمل موضوع تبصره ماده (100) قانون مذکور نبوده ­اند.

2) تمامی مودیانی که اظهارنامه تسلیمی آنها برای عملکرد سال 1399 با توجه به توضیحات فوق، منطبق با مقررات قانونی نبوده است.

3) تمامی مودیان دارای فعالیت که از ارائه اظهارنامه اقتصادیاتی برای فعالیت شغلی خود در موعد مقرر قانونی خودداری نموده اند.

سازمان امور اقتصادیاتی بعلاوه تاکید نموده که مودیان مذکور در صورتی که نسبت به برگ تشخیص اقتصادیات برآوردی صادره ابلاغ شده که به موجب اظهارنامه برآوردی ایجادی فراوریشده است معترض باشند، باید همزمان با تسلیم اعتراض خود، نسبت به ارائه اظهارنامه اقتصادیاتی منطبق با فعالیت واقعی و مطابق مقررات از طرق پیش بینی شده به اداره امور اقتصادیاتی مربوط اقدام نمایند.

علاوه بر این، اگر مودیان اقتصادیاتی همراه با تسلیم اعتراض خود نسبت به ارائه اظهارنامه اقتصادیاتی با شروط قانونی یاد شده در مهلت مقرر قانونی اقدام ننمایند، اعتراض آنها قابل شنیدن و رسیدگی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11091

به "پیامک مهم سازمان مالیاتی به صاحبان مشاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک مهم سازمان مالیاتی به صاحبان مشاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید