پرداخت سرانه 120 هزارتومانی به دانش آموزان کمیته امداد

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، فاطمه رهبر با اعلام اینکه سرانه یاری هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت این نهاد 120 هزار تومان است گفت: طبق قانون بودجه این رقم برای دانش آموزان مناطق محروم و مرزی 20 درصد بیشتر محاسبه می گردد.

پرداخت سرانه 120 هزارتومانی به دانش آموزان کمیته امداد

وی با اشاره به اینکه 310 هزار دانش آموز نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هستند اضافه کرد: از این تعداد 145 هزار نفر در مقطع ابتدایی و 165 هزار نفر در مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل می نمایند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ادامه داد: بیشترین دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان ساکن هستند.

رهبر با اشاره به اینکه سرانه یاری هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت برای تهیه بسته های لوازم التحریر و کیف متناسب با مقطع تحصیلی آن ها هزینه می گردد اضافه کرد: علاوه بر این کمیته امداد هزینه تهیه خرید کتاب های درسی دانش آموزان مددجو را نیز پرداخت می نماید.

وی با اعلام اینکه 57 هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: از این تعداد 13 هزار نفر دانشجوی کاردانی، 38 هزار نفر دانشجوی کارشناسی، پنج هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود هزار نفر نیز دانشجوی دکتری هستند.

وی با اشاره به اینکه در هر ترم تحصیلی یاری هزینه شهریه به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می گردد گفت: یاری هزینه های پرداختی این نهاد به دانشجویان مددجو برحسب مقطع تحصیلی آن ها متفاوت است.

رهبر بابیان اینکه باهدف تشویق دانشجویان نخبه تحت حمایت یاری هزینه پرداختی به آن ها افزایش می یابد اضافه کرد: دانشجویان مددجو علاوه بر دریافت هزینه شهریه ثابت می توانند از تسهیلات کارگشایی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 57

به "پرداخت سرانه 120 هزارتومانی به دانش آموزان کمیته امداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت سرانه 120 هزارتومانی به دانش آموزان کمیته امداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید