چه زمانی باید درباره تفاوت های نژادی و نژاد پرستی به فرزندمان آموزش دهیم؟

به گزارش مجله سایه، من در حال آغاز به آموزش نژادها و عدم نژاد پرستی به کودکم هستم. درست است در خصوص نوزادان و آگاهی آنها از تفاوت های نژادی، باورهای غلط و نژاد پرستی های زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم معتقدند که آنها خیلی کوچک هستند و نمی توانند نژاد پرستی را درک نمایند.

چه زمانی باید درباره تفاوت های نژادی و نژاد پرستی به فرزندمان آموزش دهیم؟

بعضی دیگر ادعا می نمایند که نوزادان فاقد حساسیت هستند.

چه مطلعانه تصمیم بگیریم به نوزادان خود در خصوص نژاد پرستی بیاموزیم یا نه، آنها خودشان یاد می گیرند. آنها هر وقت انسان دیگری را در دنیا می بینند که متفاوت از آنها و مراقبانشان است، یاد می گیرند.

آنها از هر چیزی که در معرض آن هستند مانند کتاب، اسباب بازی و تلویزیون یاد می گیرند. آنها هر وقت با یک شخص دیگر ارتباط برقرار می کنیم از ما - والدین یا مراقبانشان - یاد می گیرند.

گرچه به نظر می رسد باید به آنها گفت و تاکید نمود اما نوزادان وقتی با دیگران صحبت می کنیم یاد می گیرند. آنها به شدت به لحن و زبانی که ما استفاده می ک+نیم توجه می نمایند.

تولد 6 ماهگی پسرم در هفته اعتراضات حقوق مدنی در سراسر دنیا رخ داد که منجر به مرگ نابهنگام جورج فلوید، مرد 46 ساله سیاه پوستی شد که به وسیله پلیس کشته شد.

احساس می شد زمان ویژه ای است که به این کودک آموخته گردد که گرچه مردم ممکن است نژادهای مختلفی وجود باشند اما نژاد پرستی قابل تحمل نیست. او باید بداند که صرف نظر از شرایط مالی اجتماعی، فرهنگ یا رنگ پوست، همه مستحق محبت و احترام هستند.

زمان یادگیری او همین اکنون است.

چرا آموزش درباره نژاد پرستی باید زود شروع گردد؟

تحقیقات نشان می دهد که هرگز زود نیست که به بچه هایمان نژادها و مبارزه با نژاد پرستی را یاد دهیم.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که نوزادان 0 تا 3 ماهه می توانند تفاوت نژادی را در چهره تشخیص دهند و آنها به راحتی چهره های نژاد خود را تشخیص می دهند.

یک مطالعه دیگر در سال 2017 با منبع معتمد نشان داد که نوزادان 9 ماهه که فقط در معرض هم نژاد خود بودند، چهره های هم نژاد را با موسیقی شاد و چهره های نژاد دیگر را با موسیقی غمگین مرتبط می کردند.

این بدان معنی است که ما به اسم والدین، باید به طور فعال به فرزندان خود یاد دهیم تا از تنوع استقبال نمایند.

من همواره در خصوص موارد بی عدالتی و نژاد پرستی نظرات محکمی داشتم اما هرگز خود را یک فعال نمی دانستم. نه مثل پدرم که بیشتر عمر خود را صرف مبارزه با نژاد پرستی و صحبت کردن در خصوص آن نموده است.

هنگامی که شورش های لس آنجلس رخ داد، او رفت تا به جنوب مرکزی خدمت کند.

او با اولین کلیسای اسقفی متدیست آفریقایی کار کرد تا وسایل اساسی خانواده هایی را که فروشگاه های مواد غذایی محلی آنها سوخته بود، تهیه کند. وی بخش اجتماعات در مدارس در لس آنجلس را اداره کرد، برنامه ای که به شما یاری می نماید تا جوانان از نظر آموزش و پرورش تحصیل نمایند. وی ریاست ائتلاف مشاوران LA و ائتلاف mentoring LA را بر عهده داشت.

اگرچه جهت زندگی من متفاوت به نظر رسیده است، من مسئولیت شخصی خود را احساس نموده ام که می توانم همه کوشش خود را انجام دهم تا این دنیا مکانی امن تر و تحمل پذیر تر برای همه بچه ها، به ویژه به اسم پدر و مادر باشد.

وقتی اعتراضات اخیر رخ داد، من می خواستم درگیر شوم. بالاخره من الگوی خوبی داشتم که از آن پیروی کنم اما من در خانه هم یک نوزاد تازه متولد شده داشتم و در میان یک بیماری همه گیر قرار داشتیم. چه کاری می توانستم انجام دهم تا تفاوت ایجاد کنم؟

من به پسرم نگاه کردم و به همه پسران دنیا فکر کردم، مخصوصاً آنهایی که خیلی زود از دنیا رفتند، مانند جورج فلوید. جواب درست مقابل من بود.

نوزادان ما قدرتمندترین ابزاری هستند که باید برای تغییر ایجاد کنیم. با هر کودکی که به اسم انسانی ضد نژاد پرستی عظیم می کنیم، این دنیا را به مکانی تحمل پذیرتر و پذیرفته تر تبدیل می کنیم.

عظیمترین سهم شما در دنیا ممکن است کاری نباشد که انجام دهید بلکه شخصی باشد که عظیم می کنید.

چگونه این کار را با پسرم انجام می دهم؟

فرزندان ما می توانند در این دنیا تغییر واقعی ایجاد نمایند اما صادقانه بگویم، این شروع به عهده ما والدین یا مراقبان است. ما باید اول کار را به اسم افراد راهنما و الگو انجام دهیم تا آنها را به راه درست راهنمایی کنیم.

من با تماشای پدرم یاد گرفتم. نه فقط در شورش های لس آنجلس، بلکه کل زندگی من اینگونه بود.

او همواره دوستان و همکاران از هر رنگ، شکل، مقدار و زمینه ای داشت. او هرگز ادعا نکرد که فاقد حساسیت است یا اختلافات آنها را انکار می نماید اما در عوض سایر اقوام و فرهنگ ها را جدی می گرفت. او بعلاوه از صحبت در خصوص بی عدالتی یا امتیاز سفید بودن با فرزندانش نمی ترسید.

من متعهد هستم که پسرمان را به همین ترتیب عظیم کنم.

نژاد پرستی در مطالعات

من کارم را در معرض دید پسرم قرار دادم. اولین قدم شامل نگاه کردن به کتاب های موجود در قفسه های او و پرسیدن موارد زیر بود:

  • نژادهای شخصیت های اصلی کدامند؟ آیا افراد سیاه، بومی و رنگین پوست غالباً نمایندگی دارند؟
  • این کتاب ها هنگام پذیرش اختلافات و ایستادن در برابر بی عدالتی چه پیغام هایی ارسال می نمایند؟
  • چه کسی قهرمان است و چرا؟
  • آیا حتی اگر کلاسیک باشند، آیا آنها ارزش های ما را پیرامون نژاد و تنوع نشان می دهند؟

ما درست کردیم، ما ساختیم. یک کوشش مطلعانه برای متنوع کردن کتابخانه ما برای درج متن بیشتر به وسیله نژادهای مختلف.

هنگام خواندن برای کودک خود، اکنون وقت خود را صرف شرح نژادها و زمینه های فرهنگی افراد مختلف می کنیم. برای شرح اینکه اگرچه ممکن است افراد در خارج متفاوت به نظر برسند یا متفاوت از ما زندگی نمایند اما همه ما انسان هستیم و خاص بودن ما ویژگی خاص ماست. این می تواند درباره اقوام مختلف ایرانی صدق کند و فکر کودکمان را نسبت به هموطنان شهرهای مختلف ایران مثبت نگه داریم.

در کتابخانه ها بگردید و حتماً کتاب های جالبی در این زمینه پیدا خواهید کرد که برای کودک تان بخوانید.

تحصیلات والدین

من همواره برای ادامه تحصیلات شخصی خود، کتاب های بیشتری در زمینه ضد نژاد پرستی به فهرست خواندن خودم اضافه می کنم.

تجربیات من روی کودک من تأثیر می گذارد. این بدان معناست که وقتی من دوره های ضد نژاد پرستی می بینم و برای ادامه کار خودم به محافل یادگیری می پیوندم، او هم به طور غیر مستقیم تحصیل می نماید.

برای دستیابی به منابع آموزشی ضد نژاد پرستی غیر از سازمان های آموزشی و محلی می توانید به صفحات اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک و غیره سر بزنید و در این زمینه اطلاعات خوبی از مشاوران دریافت نمایید.

قرار گرفتن در معرض تنوع

متأسفانه، نوزادی پسرم در طی بیماری همه گیر COVID-19 در حال گذر است، بنابراین مواجهه او با افراد خارج از خانه ما محدود است. برای برطرف این مشکل، ما کتابی با چهره های بچه هاه با رنگ پوست متنوع خریداری کردیم.

با بازگشایی دنیا پیرامون، سفر را دوباره شروع خواهیم کرد. این یک روش شگفت انگیز برای آموزش و قرار دادن بچه ها ما در معرض فرهنگ ها، دنیا بینی ها و سبک های مختلف زندگی است.

من بعلاوه به طرز دردناکی از کمبود تنوع در گروه های اجتماعی و خانواده خود مطلع هستم. هنگامی که کلاس های گروهی مجدداً باز گردد، من کلاس ها و گروه های متنوع تری را برای نوزادان جستجو خواهم کرد تا اطمینان حاصل کنم که پسرم در کنار افرادی از هر نژاد است.

نقطه شروع

وقتی می خواهید به ایجاد تغییر یاری کنید، می تواند احساس فلج نماینده ای داشته باشد. مسائل نژاد پرستی چنان سیستمی است که ممکن است شما سردرگم شوید که عملکرد فردی شما چه تفاوتی می تواند در سیستم عظیمتر ایجاد کند.

اما تغییر از ما، در خانه ها و نحوه زندگی ما شروع می گردد.

بله، در کل جامعه و اعتقادات نسلی موضوعات عمیقی وجود دارد که احساس تحرک ندارند اما با تماشا پسرم، می بینم که نوزادان با این مسائل یا اعتقادات به این دنیا نمی آیند.

آنها می آموزند و این بدان معنی است که می توان آنها را تغییر داد.

حرف آخر

نوزادان ما می توانند تغییری باشند که این دنیا به آن احتیاج دارد.

با آموزش به آنها در خصوص نژاد و پرورش آنها به اسم یک انسان ضد نژادپرست، می توانیم دنیای متنوع و فراگیر ایجاد کنیم که همه مردم را در بر می گیرد.

منبع:

healthline

منبع: هفت گنج
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8748

به "چه زمانی باید درباره تفاوت های نژادی و نژاد پرستی به فرزندمان آموزش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی باید درباره تفاوت های نژادی و نژاد پرستی به فرزندمان آموزش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید