پارکینگ طبقاتی دانشگاه صنعتی شریف سال آینده بهره برداری می گردد، محدودیت تردد خودرو به داخل دانشگاه

به گزارش مجله سایه، معاون اداری و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف آخرین شرایط ساخت و بهره برداری از پارکینگ طبقاتی این دانشگاه را تشریح کرد.

پارکینگ طبقاتی دانشگاه صنعتی شریف سال آینده بهره برداری می گردد، محدودیت تردد خودرو به داخل دانشگاه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، سید فرشاد فاطمی معاون اداری و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف به تاریخچه پارکینگ اشاره نمود و گفت: با توجه به توافقی که سال 90 بین دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری منطقه 2 منعقد شد قرار بود زمینی جهت احداث پارکینگ به مدت 30 سال و با گنجایش 500 خودرو به صورت اجاره در اختیار شهرداری قرار بگیرد و در قبال آن مبلغی را به دانشگاه پرداخت نماید.

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف تاکید نمود: قرارداد مذکور با همان کیفیت توسط یک پیمانکار از سوی شهرداری کلید خورد و کار گودبرداری در اسفند سال 90 آغاز شد و گودی به عمق 12 متر انجام شد اما ادامه کار به دلیل مسائل اقتصادی و عدم تامین بودجه ازسوی شهرداری در سال بعد متوقف شد.

وی اضافه نمود: پس از چند سال که این گود رها شده بود و در یک مقطع خاک ناشی از گودبرداری از پروژه دیگری از سوی شهرداری بخشی از گود را پر کرد و با گذشت بیش از 8 سال از آغاز گودبرداری عملا گود در شرایط نا ایمن قرار داشت.

فاطمی گفت: انتها از زمستان سال 97 به صورت جدی پیگیر قضیه شدیم و به یاری مهندس غلامرضا بهاری یکی از فارغ التحصیلان و خیرین دانشگاه پروژه پارکینگ مجددا کلید خورد و مطالعات اولیه آغاز شد. در طرح حاضر بجای 500 خودرو، گنجایش این پارکینگ به 1000 خورو افزایش یافت و طرح ساخت پارکینگ 5 طبقه هوشمند رقم خورد.

وی اضافه نمود: برای اجرای این طرح می بایست ابتدا قرارداد قبلی ما با شهرداری معین تکلیف می شد، لذا یک موافقت نامه با شهرداری منطقه 2 امضا شد و به دلیل ملاحظات ویژه اجرایی شدن موافقت نامه منوط به تایید شهردار تهران شد و با دستور شهردار تهران طرح پارکینگ به کمسیون ماده 5 ارجاع شد. به این ترتیب راستا سخت اخذ تاییدیه کمیسیون مقابل دانشگاه نهاده شد و در نهایت با پیگیری های مستمر در 15 اردیبهشت سال جاری رای کمیسیون مبنی بر موافقت با طرح پارکینگ صادر شد و از همان روز ، قرارداد ساخت و بهره برداری با سرمایه گذار آغاز شد و در طرح جدید علاوه بر افزایش گنجایش پارکینگ فضای محدودی هم به صورت یک بنای یک طبقه به صورت تجاری در ضلع شاقتصادی پروژه پیش بینی شد.

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف در مورد پیشرفت پروژه پارکینگ طبقاتی گفت: با توجه به ناایمن بودن گود عملیات ایمن سازی گود از اواخر پاییز سال گذشته رقم خورد و تا به امروز گودبرداری مجدد و ایمن سازی آن انتها یافته است و بتون ریزی فونداسیون تا سطح 95 درصد و سقف طبقه منفی 5 تا سطح 80 درصد و سقف طبقه منفی 4 تا حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی در مورد نحوه سرمایه گذاری این طرح گفت: قرار است پس از اتمام مراحل ساخت طی مدت 30 سال سرمایه گذار از پارکینگ و فضای تجاری بهره برداری کند البته طرح های پارکینگ در سطح شهر بازگشت اقتصادی قابل توجهی ندارند و در بهترین حالت سرمایه گذار تنها اصل سرمایه خود را با لحاظ تورم برداشت خواهد نمود و نیت خیرخواهانه سرمایه گذار عامل اصلی همکاری ایشان در این طرح بوده است.

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف در مورد موقعیت قرارگیری پارکینگ گفت: با توجه به اینکه پارکینگ مذکور در ضلع شاقتصادی دانشگاه قرار گرفته است و با معین تکلیف کوچه قاسمی و پیوستن کوچه گلستان در آینده احتمالا در مجاورت این پارکینگ یکی از درب های اصلی دانشگاه واقع خواهد شد و با اضافه شدن 4 هکتار بخش شاقتصادی به پردیس اصلی، مساحت دانشگاه به 18 هکتار افزایش خواهد یافت.

فاطمی در پاسخ به سوالی در مورد طول مدت قرارداد با پیمانکار گفت: مدت قرارداد ما برای ساخت پارکینگ دو سال است اما اگر با همین سرعت کار پیش برود پارکینگ تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و یک سال زودتر از موعد پارکینگ را تحویل خواهیم گرفت.

وی در ادامه گفت: طی این قرارداد بخشی از درآمد پارکینگ طی 30 سال نیز به دانشگاه اختصاص پیدا می نماید و بعد از 30 سال کلیه تجهیزات و فضای تجاری و پارکینگ متعلق به دانشگاه خواهد بود.

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با بهره برداری از پارکینگ طبقاتی تردد خودرو به داخل دانشگاه بسیار محدود خواهد شد و به جز موارد خاص مثل آمبولانس و اداره پست و اتومبیل های خدماتی و همکاران یا دانشجویان دارای محدودیت حرکتی سایر خودروها اجازه ورود به داخل دانشگاه را نخواهند داشت.

وی گفت: با افزایش گنجایش این پارکینگ از این پس علاوه بر اساتید و کارکنان، دانشجویان نیز امکان استفاده از پارکینگ را خواهند داشت البته با توجه به نحوه تامین اقتصادی استفاده از پارکینگ منوط به پرداخت هزینه خواهد بود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4081

به "پارکینگ طبقاتی دانشگاه صنعتی شریف سال آینده بهره برداری می گردد، محدودیت تردد خودرو به داخل دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارکینگ طبقاتی دانشگاه صنعتی شریف سال آینده بهره برداری می گردد، محدودیت تردد خودرو به داخل دانشگاه"

1 دیدگاه

مرضی 28 دی 1400

از کارمندان هم هزینه گرفته خواهد شد؟ بنده ثبت نام میکنم ولی هویتمو شناسایی نمیکنه که بتونم وارد سایت parking.sharif.edu بشم باید چکار کنم؟

پاسخ به مرضی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید