ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره آیا احتیاج به زدن عینک محافظ است؟

به گزارش مجله سایه، باشگاه خبرنگاران/ افرادی که در مشاغلی مانند کادر درمانی و پرستاران هستند توصیه می گردد از عینک های محافظ استفاده نمایند.

ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره آیا احتیاج به زدن عینک محافظ است؟

مسعود ضیایی استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، گفت: احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله مخاط چشم به دلیل خاصیت جذب بالا وجود دارد و یکی از دلایل توصیه های فراوان مبنی بر حفظ فاصله مناسب با افراد این است که در صورت بروز عطسه یا سرفه؛ بزاق آلوده به وسیله مخاط چشم یا دهان و بینی جذب نشوند.

استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: یکی از مهمترین راه چاره های پاکسازی ویروس به دلیل بافت چربی که دارد، شستن دست ها با آب و صابون و عدم تماس یا مالش دست با صورت و چشم است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از عینک محافظ برای عموم مردم لازم نیست، اما برای افرادی که در مشاغلی مانند کادر درمانی و پرستاران هستند توصیه می گردد از عینک های محافظ استفاده نمایند.

افرادی که چشمانشان ضعیف است و در زندگی روزمره از عینک استفاده می نمایند؛ به شدت توصیه می گردد هنگام خروج از منزل، عینک را از مقابل چشمان خود بر ندارند و بعد از برگشت به خانه تا حد امکان وسایل شخصی مانند عینک ساعت مچی و کارت های بانکی را ضدعفونی کنید.

خطر اصلی این ویروس برای افرادی است که دارای بیماری های زمینه بوده و یا از مصرف نمایندگان کورتون هستند. بیماران کلیوی، خانم های باردار و کسانی که شیمی درمانی می نمایند نیز از گروه های پرخطر محسوب می شوند؛ بنابراین دهان و تنفس از جمله راه های انتقال ویروس کرونا است و پرتاب ذرات آلوده ویروس به داخل چشم به دلیل خاصیت جذب مخاطی نیز می تواند بیماری را منتقل کند، پس حفظ فاصله از تمام افراد حتی اعضای خانواده و عدم حضور در مکان های پرتردد و شلوغ را جدی بگیریم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3470

به "ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره آیا احتیاج به زدن عینک محافظ است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ در زندگی روزمره آیا احتیاج به زدن عینک محافظ است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید