وزیر دفاع آلمان: پیش بینی آینده افغانستان سخت است

به گزارش مجله سایه، وزیر دفاع آلمان بیان کرد، در حال حاضر پیش بینی درباره حوادث سیاسی که در افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی اتفاق خواهند افتاد، سخت خواهد بود.

وزیر دفاع آلمان: پیش بینی آینده افغانستان سخت است

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان در سخنرانی در واشنگتن توضیح داد: به نظرم در حال حاضر هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند چه اتفاقات سیاسی در افغانستان خواهند افتاد، آیا این اتفاقات تحول سیاسی خواهند بود یا به مسائل خواهند اضافه نمود.

کارن باوئر بر لزوم حمایت از افغانستان برای حفظ دستاوردهایی که در طول عملیات ناتو در این کشور محقق شده، تاکید نمود.

او ادعا کرد: در طول 20 سال افغانستان را کشوری قرار دادیم که هیچ پناهگاهی برای تروریست ها در آن وجود ندارد.

او در بیانیه ای اظهار نموده بود: پس از حدود 20 سال استقرار نیروها، آخرین گروه از سربازان آلمانی از افغانستان خارج شدند و به کشور بازگشتند.

براساس گزارش ارتش آلمان، از زمان شروع عملیات نظامی این کشور در افغانستان در سال 2001 میلادی، 59 سرباز آلمانی جان خود را از دست داده اند.

پیش از خروج از افغانستان، حدود 1100 سرباز آلمانی در قالب ماموریت نیروهای بین المللی یاری به امنیت (FIAS) و نیروهای پشتیبانی (Resolute Support) در این کشور بودند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در اواسط ماه آوریل اعلام کردند حدود 10 هزار نیروی خارجی تا 11 سپتامبر همزمان با بیستمین سالگرد حملات تروریستی به برج های تجارت جهانی در نیویورک و پنتاگون از افغانستان خارج خواهند شد.

اما در عمل خروج نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی خیلی پیش از این مهلت معین شده از افغانستان تکمیل می گردد.

کشورهایی که بیشترین نیروی نظامی را در افغانستان دارند شامل آمریکا، آلمان، ترکیه، انگلستان و ایتالیا می گردد. این پنج کشور شش هزار نفر از 9 هزار 592 سرباز را که 36 کشور عضو ناتو و شرکایی مانند اوکراین (10 سرباز) در این کشور مستقر نموده اند، شامل می گردد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و همتای آلمانی اش آنگرت کرامپ-کارنباور روز چهارشنبه با یکدیگر ملاقات و بر اجرای نتایج نشست ناتو که 14 ژوئن گذشته برگزار گردید تاکید نمودند.

وزرای دفاع آمریکا و آلمان بعلاوه از ناو هواپیمابر USS Harry S. Truman در منطقه ویرجینیا بازدید و بعلاوه در خصوص تأثیر تغییرات آب و هوا بر امنیت و آمادگی نظامی تبادل نظر کردند.

این دو مقام در خصوص اهمیت همکاری نزدیک و مستمر بین آمریکا و آلمان برای تقویت اتحاد ناتو، خروج منظم از افغانستان، حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قوانین و مقابله با نفوذ مخرب رقبای استراتژیک توافق کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8557

به "وزیر دفاع آلمان: پیش بینی آینده افغانستان سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آلمان: پیش بینی آینده افغانستان سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید