وزیر دارایی لبنان: احتمالا دولت جدید تا انتها هفته تشکیل گردد

به گزارش مجله سایه، وزیر دارایی لبنان در گفت وگویی با شبکه المیادین از تشکیل دولت جدید تا قبل از خاتمه هفته و بازگشت روابط با سوریه سخن گفت.

وزیر دارایی لبنان: احتمالا دولت جدید تا انتها هفته تشکیل گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی حسن خلیل وزیر دارایی دولت پیشبرد امور لبنان اظهار داشت، فروپاشی، تقدیری حتمی برای لبنانی ها نیست و آنها می توانند با برنامه اصلاحی، نظم را زندگی مالی بازگردانند و این احتیاجمند ایجاد فضایی ملی است.

وی در گفت وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: در سایه عدم وجود موانع جدید در برابر تشکیل دولت جدید، انتظار می رود دولت تکنوکرات تا قبل از خاتمه هفته [یکشنبه آینده] تشکیل گردد.

خلیل اضافه کرد، حسان دیاب نخست وزیر مکلف جهت زیادی از رایزنی های خود را طی نموده است.

وزیر دارایی لبنان ادامه داد، آمریکایی ها و سعودی ها علاقه ای به بازگشت سعد الحریری برای نخست وزیری دولت لبنان نداشتند.

علی حسن خلیل سپس اظهار داشت: ما احتیاجمند حمایت خارجی هستیم و بعضی اینگونه تبلیغ می نمایند که باید تابع دیکته های صندوق بین المللی پول بود اما این نادرست است.

وی یاری دریافت از صندوق بین المللی پول را نادرست خواند و گفت، این سیاست بر فقرا در لبنان تأثیر می گذارد به همین دلیل باید بر خود و دوستان در خارج تکیه کرد.

خلیل که نزدیک به نبیه بری رئیس مجلس لبنان است، درباره روابط با سوریه هم گفت: بازگشت روابط خوب با سوریه به نفع همه در لبنان است، سوریه هماهنگی با دولت فعلی را پذیرفته و آماده هماهنگی با دولت آینده است.

دیروز (دوشنبه) نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواهان همکاری همه با نخست وزیر مکلف برای تشکیل دولت شد و گفت، این طبیعی است که او برای رایزنی با طیف های مختلف احتیاج به زمان داشته باشد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2369

به "وزیر دارایی لبنان: احتمالا دولت جدید تا انتها هفته تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی لبنان: احتمالا دولت جدید تا انتها هفته تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید