وزیر اقتصاد فرانسه: دیگر نمی توان برای مواد اولیه دارویی به چین تکیه کرد

به گزارش مجله سایه، وزیر اقتصاد فرانسه می گوید شیوع ویروس کورونا واقعه ای تاثیرگذار است و لزوم برنامه ریزی دوباره درباره شبکه جهانی عرضه کالاها به خصوص کالاهای بهداشتی و دارویی را مطرح می نماید.

وزیر اقتصاد فرانسه: دیگر نمی توان برای مواد اولیه دارویی به چین تکیه کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

برون لو مر که از آتن پایتخت یونان بازدید می کرد، گفت: همه گیری کوروناویروس واقعه ای تاثیرگذار بر دنیای سازی است و اضافه نمود که این شیوع نشان می دهد که تکیه بر چین برای فراوری کالاها غیر مسئولانه و غیر منطقی است.

لو مر گفت: ما نمی توانیم به شیوه فعلی برای فراوری 80 تا 85 درصد مواد موثر دارویی به چین متکی باشیم.

او اضافه نمود، کاهش فراوری در نتیجه شیوع بیماری در چین می تواند اثری مستقیم بر زنجیره عرضه کالاهای صنعتی در دنیا داشته باشد.

لو مر همچنین با اشاره به شمار فراوان گردشگران چینی که به اروپا می آیند، به تاثیر شیوع ویروس کورونا بر صنعت گردشگری اشاره نمود. به گفته لو مر، فقط فرانسه سالانه بیش از 2.5 میلیون مسافر چینی را به خود جلب می نماید که سهم مهمی در بخش گردشگری این کشور دارند.

تا به حال در فرانسه، یک نفر- یک گردشگر سالمند چینی- به علت دچار شدن به ویروس کورونا درگذشته است. 11 نفر دیگر در بیمارستان درمان می شوند که 10 نفرشان در حال بهبودی هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2675

به "وزیر اقتصاد فرانسه: دیگر نمی توان برای مواد اولیه دارویی به چین تکیه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد فرانسه: دیگر نمی توان برای مواد اولیه دارویی به چین تکیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید