هشدار بارزانی به اردوغان درباره تبعات عملیات ترکیه در خاک سوریه

به گزارش مجله سایه، رئیس منطقه کردستان عراق در پیامی به نخست وزیر ترکیه به آنکارا درباره تبعات عملیات این کشور در خاک سوریه و آسیب دیدن منافع مشترک دو کشور هشدار داد.

هشدار بارزانی به اردوغان درباره تبعات عملیات ترکیه در خاک سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه خبری بغداد الیوم به نقل از یک مقام سیاسی کُرد اطلاع داد، نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در پیغامی به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به این کشور درباره ادامه حملات علیه شمال سوریه هشدار داد و گفت: این اقدام ترکیه می تواند منافع مالی آن را در داخل منطقه کردستان عراق به خطر اندازد.

به نوشته بغداد الیوم، بارزانی در این پیغام با تاکید بر اینکه دولت اربیل نمی تواند عکس العمل مردم خشمگین کُرد از اقدام نظامی ترکیه را پیش بینی کند، اضافه نمود: عملیات نظامی ترکیه می تواند بر روابط میان منطقه کردستان عراق با آنکارا به دلیل نارضایتی از ادامه حمله ترکیه تاثیر گذارد.

این مقام سیاسی کُرد تاکید نمود: پیغام مذکور به دلیل فشار حمله ترکیه بر بارزانی است. بخصوص که بارزانی از رابطه ممتازی با ترکیه مبتنی بر منافع مشترک بخصوص در زمینه مالی برخوردار است.

ترکیه بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای عقب نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه و به بهانه ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری، عملیات نظامی را در این منطقه شروع نموده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه میخواهد تا عمق 30 تا 35 کیلومتری سوریه پیشروی کند.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین به دنبال شروع عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه گفت که این اقلیم کوشش های گسترده ای برای توقف جنگ و برقراری امنیت در سوریه انجام خواهد داد.

وی از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست که راهکار عادلانه ای برای آینده سوریه پیدا نمایند.

بارزانی گفت: ما از نزدیک اوضاع را رصد می کنیم و با نگرانی و ناراحتی به عملیات نظامی در شرق فرات سوریه می نگریم.

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که جنگ زمینه را برای کشتار ها و آوارگی غیرنظامیان و بازگشت تروریسم در کل منطقه فراهم می نماید.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1035

به "هشدار بارزانی به اردوغان درباره تبعات عملیات ترکیه در خاک سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بارزانی به اردوغان درباره تبعات عملیات ترکیه در خاک سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید