نقوی حسینی: حذف یارانه دهک های بالا و هزینه آن در جای دیگر خلاف است ، موافق قطع یارانه ثروتمندان هستم

به گزارش مجله سایه، نماینده مردم ورامین گفت: اینکه دولت بخواهد یارانه دهک های بالا را حذف و آن را در جای دیگری هزینه کند خلاف است، چراکه طبق قانون، دولت مکلف است ...

نقوی حسینی: حذف یارانه دهک های بالا و هزینه آن در جای دیگر خلاف است ، موافق قطع یارانه ثروتمندان هستم

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در ارزیابی خود نسبت به حذف یارانه سه دهک پردرآمد جامعه، گفت: هدف قانون یارانه ها حمایت از گروه ها و اقشار ضعیفی بود که از توانایی پرداخت هزینه های انرژی مصرفی خود (آب، برق، گاز و...) عاجز مانده اند.

وی ادامه داد: هرساله هنگام تصویب قانون بودجه، مجلس، دولت را مکلف می نماید که دهک های بالا که از توانایی بالای مالی برخوردار هستند را حذف کند و مازاد آنها را به دهک های پایین اختصاص دهد اما از آنجایی که دولت به این کار اعتقادی ندارد با بهانه هایی مانند عدم اطلاع درست از دهک های ثروتمند و اینکه معیاری برای شناسایی این دهک ها وجود ندارد، به وظیفه قانونی خود عمل نمی نماید.

نقوی حسینی توضیح داد: از سوی دیگر در حالی دولت مدعی است که بسیاری از دهک های بالا را شناسایی و یارانه آنها را قطع نموده است که همچنان بخشی از دهک های بالا از یارانه برخوردار هستند.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه کاملا موافق قطع یارانه دهک های ثروتمند هستم، گفت: چراکه این افراد توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود را دارند و همانطور که درآمدشان به روز است، باید هزینه زندگی خود را به روز پرداخت نمایند.

وی تاکید نمود: از سوی دیگر هیچ یک از دهک های پایین جامعه امکان درآمدزایی مطابق قوانین و مقررات امروز کشور را ندارند بنابراین باید این اقشار از یارانه برخوردار شوند، اما دهک های بالا این توانایی را دارند.

نقوی حسینی یادآور شد: مگر فردی که برج ساز است، کارخانه دارد، شرکت واردات و صادرات دارد و فعالیت مالی می نماید از امکانات، منابع و انرژی کشور استفاده نمی نماید؟ مگر درآمد کسب نمی نمایند؟ پس پرداخت یارانه 45 هزار و 500 تومانی به قشر مرفه و ثروتمند جامعه عادلانه نیست!

نماینده مردم ورامین بیان داشت: اینکه دولت بخواهد یارانه دهک های بالا را حذف و آن را در جای دیگری هزینه کند خلاف است، چراکه طبق قانون، دولت مکلف است با حذف یارانه دهک های بالا مازاد آن را به دهک های پایین بپردازد تا بتوانند نیازهای ابتدایی و اساسی خود را تامین نمایند.

وی در انتها گفت: البته دولت می تواند این یاری را صرفا به صورت نقدینگی پرداخت نکند بلکه به شکل های مختلفی چون فراهم کردن رفاه اجتماعی و بیمه آن را انجام دهد و یا به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که به این یارانه ها نیاز دارند یاری کند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 845

به "نقوی حسینی: حذف یارانه دهک های بالا و هزینه آن در جای دیگر خلاف است ، موافق قطع یارانه ثروتمندان هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقوی حسینی: حذف یارانه دهک های بالا و هزینه آن در جای دیگر خلاف است ، موافق قطع یارانه ثروتمندان هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید