نقره داغ با محرومیت 2 تا 4 ساله ورزشکار!

به گزارش مجله سایه، هرگونه ممانعت از انجام تست دوپینگ تخلف محسوب شده و شامل محرومیت 2 تا 4 ساله می گردد.

نقره داغ با محرومیت 2 تا 4 ساله ورزشکار!

به گزارش خبرنگاران، با توجه به تخلف ماده 5-2 و قانون محرومیت های 1-3-10 از مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، طبق فصل دوم این مجموعه که مرتبط با تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ است، دستکاری یا کوشش برای دستکاری ورزشکار یا شخص دیگر در هر بخش از کنترل دوپینگ محرومیت 2 تا 4 ساله در برخواهد داشت.

در مورد مصادیق این تخلف و تعریف آن باید اظهار داشت که ممانعت از ورود به اردو به هر علت (حتی کرونا و قرنطینه ورزشکاران) و مزاحمت در انجام ماموریت، تخلف بند 5-2 یا Tampering تلقی شده و طبق مقررات برای فرد یا نهاد متخلف محرومیت در بر خواهد داشت.

چنانچه نهاد بین المللی مبارزه با دوپینگ (ITA یا نماینده فدراسیون بین المللی) یا ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران ماموریتی برای نمونه گیری از ورزشکاران در اردوی تیم ها را به تیم کنترل دوپینگ صادر نموده باشد، دست اندرکاران تیم ورزشی و اعضای فدراسیون با رویت حکم ماموریت و کارت شناسایی، موظف هستند تا هماهنگی لازم برای ورود به اردو را انجام داده و با تیم کنترل دوپینگ نهایت همکاری را داشته باشند و چنانچه افسر کنترل دوپینگ بازدید از اتاق های ورزشکاران، یخچال ها و ... را نیز لازم بداند مسئولان ملزم هستند زمینه انجام بازدیدها را فراهم نمایند.

بعلاوه روسای فدراسیون های ورزشی، سرپرست های اردوها، مربیان و سرمربیان تیم های ملی و ورزشکاران باید نسبت به همکاری با تیم های مبارزه با دوپینگ نادوی ایران متعهد و حساس باشند، چرا که با توجه به قوانین و مقررات سختگیرانه وادا در این خصوص، اختیار لازم به نادوی ایران داده شده تا نسبت به ثبت تخلف و صدور حکم محرومیت 2 تا 4 ساله برای افراد خاطی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10904

به "نقره داغ با محرومیت 2 تا 4 ساله ورزشکار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقره داغ با محرومیت 2 تا 4 ساله ورزشکار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید