خبرنگاران فرنگی کار تیم ملی: در المپیک بهترین نتیجه را خواهم گرفت

به گزارش مجله سایه، تهران - خبرنگاران - فرنگی کار وزن 97 کیلوگرم تیم ملی گفت: در صورت حضور در بازی های المپیک توکیو بهترین نتیجه را خواهم گرفت.

خبرنگاران فرنگی کار تیم ملی: در المپیک بهترین نتیجه را خواهم گرفت

به گزارش خبرنگاران، بعد از خداحافظی قاسم رضایی دارنده مدال طلا و برنز المپیک از جهانی قهرمانی، کشتی فرنگی ایران چهره جدیدی را در وزن 97 کیلوگرم معرفی کرد که کسی جز محمدهادی ساروی فرنگی کار آملی و همشهری قاسم رضایی نبود.

ساروی بعد از کسب مدال طلای جوانان جهان و آسیا در سال 2018 توانست در سال 2019 در پیکارهای قهرمانی زیر 23 سال آسیا به مدال طلا دست یابد و محمد بنا سرمربی تیم ملی که نگاه ویژه ای به این فرنگی کار خوش آتیه تیم ملی داشت، همان سال مجوز حضور در پیکارهای جهانی سال 2019 قزاقستان را کسب کرد و حتی در یک قدمی مدال پیکارهای جهانی بود که براثر کم تجربگی آن را تقدیم حریفان کرد.

ساروی در همان سال 2019 و یک بار دیگر با حضور در مسابقه های قهرمانی زیر 23 سال جهان در بوداپست مجارستان مدال برنز گرفت و سال 2020 نیز با کسب مدال طلای آسیا خود را به عنوان یک مدعی در این وزن نشان داد.

او در رقابت های انتخابی تیم ملی برای حضور در قهرمانی سال 2020 جهان نیز عنوان نخست این وزن را کسب کرد اما این رقابت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و با توجه به اینکه تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب نکرده او به صلاحدید کادر فنی راهی جام جهانی انفرادی در صربستان شد و در آنجا مدال برنز را کسب کرد. او در مبارزه نیمه نهایی با موسی اولویف دارنده مدال طلای جهان از روسیه بسیار خوب ظاهر شد.

مرحله اردوی آماده سازی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی آغاز شده است.

ساروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: خوشبختانه مرحله سوم اردوی تیم ملی آغاز شده و شرایط بسیار خوبی داریم و خود را برای حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک در فروردین ماه و همچنین مسابقه های قهرمانی آسیا در قزاقستان آماده می کنیم.

وی در رابطه با حضور در جام جهانی انفرادی در صربستان گفت: مسابقه خوبی بود و بعد از چندین ماه دوری از رقابت های رسمی به نظرم، کمک خوبی به من بود و این در حالی است که در وزن 97 کیلوگرم همه بزرگان کشتی جهان و فرنگی کارانی که سهمیه المپیک گرفته بودند نیز حضور داشتند و توانستم با کشتی گیرانی که تا به امروز با آنان کشتی نگرفته بودم در صربستان سرشاخ شوم و محک خوبی برای آماده سازی من بود.

این فرنگی کار آملی در خصوص مبارزه با موسی اولویف روس نیز گفت: سابقه کشتی با کشتی گیران روس را نداشتم و متاسفانه با اشتباهی که کردم حریف روس 2 امتیاز از من پیش افتاد و نتوانستم امتیازات عقب افتاده را جبران کنم. اولویف روس البته در مبارزه با آرتور آلکسانیان دارنده مدال طلای جهان و المپیک به راحتی او را شکست داد.

دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان ادامه داد: در حال حاضر تمرینات خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه در قزاقستان انجام می دهم تا بتوانیم در این وزن سهمیه المپیک را کسب کنیم.

وی در خصوص حضور در تورنمنت های بین المللی نیز گفت: حضور در تورنمنت های بین المللی بستگی به نظر کادر فنی دارد و در این زمینه تابع تصمیمات آنها هستم. با این وجود در صورتی که در المپیک توکیو حضور داشته باشم با همه وجودم تلاش می کنم تا بهترین نتیجه را بگیرم.

ساروی در خصوص انجام تمرینات در دوران کرونایی در آمل زیر نظر قاسم رضایی گفت: او به من خیلی لطف دارد و همیشه کمک حال من است. تجربیاتی را که طی سال ها حضور در تیم ملی و در عرصه های بین المللی کسب کرده را در اختیار من قرار می دهد و تاثیر زیادی در فرایند رو به رشد من داشته است. البته او مدتی بود که از کشتی فاصله گرفته بود و با حضور در باشگاه و انجام تمرین، بازگشت خوبی داشت.

رقابت های گزینشی قاره آسیا روزهای 20 تا 22 فروردین 1400 و رقابت های قهرمانی آسیا روزهای 23 تا 28 فروردین 1400 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در پیکارهای جهانی سال 2019 پیروز به کسب سهمیه المپیک در وزن های 60، 77 و 130 کیلوگرم شدند و کنندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم نیز در 2 رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

ملی پوشان کشتی فرنگی در صورتی که نتوانند سهمیه های کامل را کسب کنند باید اردیبهشت ماه و در پیکارهای جهانی کسب سهمیه المپیک در صوفیه بلغارستان حضور یابند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6911

به "خبرنگاران فرنگی کار تیم ملی: در المپیک بهترین نتیجه را خواهم گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرنگی کار تیم ملی: در المپیک بهترین نتیجه را خواهم گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید