نفتکش ایران به سمت یونان حرکت نمی کند

به گزارش مجله سایه، نخست وزیر یونان امروز پنجشنبه مدعی شد نفتکش آدریان دریا بعد از ترک جبل طارق به سمت یونان حرکت نمی کند.

نفتکش ایران به سمت یونان حرکت نمی کند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان امروز پنجشنبه گفته نفتکش آدریان دریا که چند روز پیش دولت محلی جبل طارق آن را آزاد کرد به سمت یونان حرکت نمی کند.

نفتکش گریس 1 که نامش را به آدریان دریا تغییر داد بعد از آنکه پنجشنبه توسط دیوان عالی جبل طارق برطرف توقیق شد، یکشنبه هفته جاری این منطقه را ترک کرد. رسانه های بین المللی بر اساس داده های مربوط به رصد کشتی ها مدعی شدند که این نفتکش در حال حرکت به سمت بندر کالاماتا یونان است.

نخست وزیر یونان در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 گفت: این کشتی به سمت یونان حرکت نمی کند. ما درخواستی از طرف آن برای پهلوگیری در بندر یونان دریافت ننموده ایم.

پیش از این ییانیس پلاکیوتاکیس وزیر حمل و نقل یونان هم گفته بود این کشور هنوز برای میزبانی از نفتکش آدریان دریا (گریس 1) درخواست رسمی دریافت ننموده است.

این نفتکش که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت خام ایران است، از یک ماه و نیم پیش در توقیف جبل طارق بود و نهایتا بامداد دوشنبه (به وقت تهران) این منطقه را ترک کرد. وبگاه های رصد خطوط کشتی رانی مقصد این کشتی را بندر کالاماتا در یونان اعلام نموده بودند.

پلاکیوتاکیس در این مورد به شبکه اسکِی یونان گفته است که دو وزارتخانه حمل و نقل و امور خارجه این کشور به دقت این موضوع را رصد و دنبال می نمایند.

این نفتکش در حالی آزاد شد که دولت آمریکا رسما از جبل طارق خواسته بود به بازداشت آن ادامه دهد. وزارت خارجه آمریکا هفته جاری در بیانیه ای به یونان و دیگر بنادر مدیترانه هشدار داده است که در صورت میزبانی از این نفتکش، ممکن است با تحریم روبرو شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 650

به "نفتکش ایران به سمت یونان حرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفتکش ایران به سمت یونان حرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید