نظرسنجی ، ناامیدی اکثریت اروپایی ها از مدیریت اتحادیه اروپا در بحران کرونا

به گزارش مجله سایه، طبق نتایج آنالیز های اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا، اکثریت مردم اروپا بر این باورند که اتحادیه اروپا واکنش ضعیفی به بحران کووید-19 داشته و به مسئولیت های خود در این دوران عمل نکرد.

نظرسنجی ، ناامیدی اکثریت اروپایی ها از مدیریت اتحادیه اروپا در بحران کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق نتایج نظرسنجی اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا از 11 هزار نفر از مردم 9 کشور اروپایی بلغارستان، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، پرتغال، اسپانیا و سوئد، ناامیدی عمیقی در میان شهروندان اتحادیه اروپا از نوع واکنش اتحادیه اروپا به شیوع ویروس کرونا و همچنین مدیریت دولت های خود در کنترل آن به وجود آمده است.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، بنا بر نتایج نظرسنجی این اندیشکده که در ماه آوریل (اردیبهشت ماه) انجام گرفته است، اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی در تمامی کشور های مذکور تصریح کردند که اتحادیه اروپا واکنش ضعیفی به بحران کووید-19 داشت و 46 درصد از تمامی این افراد می گفتند که اتحادیه اروپا به مسئولیت های خود در دوران همه گیری کرونا عمل نکرد.

طبق این نظرسنجی، تقریباً دو سوم از مردم ایتالیا و 61 درصد از مردم فرانسه تصریح کردند که اتحادیه اروپا درمقابل شهروندانشان در مسئله کرونا کوتاهی و قصور کردند.

اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی از کشور ایتالیا، اسپانیا و فرانسه در پاسخ به این سؤال که آیا نگرش شما به اتحادیه اروپا بدتر شده است؟ پاسخ آری دادند و تنها چهار درصد از ایتالیایی ها و آلمان ها، از اتحادیه اروپا بعنوان بزرگترین همپیمان خود در دوران بحران کرونا یاد کردند و اکثریت مشارکت کنندگان در هردو گروه گزینه هیچ کس در دوران بحران کرونا یاور ما نبود را برگزیدند.

نویسندگان این گزارش، این حجم از ناامیدی مردم اروپا از اتحادیه اروپا را نگران کننده توصیف کردند.

نتایج این آنالیز ها همچنین نشان داد که 63 درصد از افرادی که در این نظرسنجی ها شرکت کردند، تأکید داشتند که شیوع کرونا در حقیقت لزوم اقدام منسجم دولت های اتحادیه اروپا را آشکار کرد.

بر اساس این گزارش، 61 درصد از مردم فرانسه تأکید داشتند که عملکرد دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دوران شیوع کرونا ضعیف بود و 54 درصد از مردم اسپانیا از عملکرد دولت پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در دوران کرونا ناراضی بودند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دستکم 9 میلیون و 439 هزار و 996 نفر از مردم سراسر دنیا به کروناویروس آلوده شده اند و از آن میان 482 هزار و 805 نفر جان خود را از دست داده اند. بریتانیا با 308 هزار و 337 مورد ابتلا و 43 هزار و 165 مورد فوتی، بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کووید-19 و قربانیان این ویروس را در بین کشورهای اروپایی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4421

به "نظرسنجی ، ناامیدی اکثریت اروپایی ها از مدیریت اتحادیه اروپا در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی ، ناامیدی اکثریت اروپایی ها از مدیریت اتحادیه اروپا در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید