مقر ناتو در کابل تخلیه شد

به گزارش مجله سایه، با اینکه ناتو در دیبهشت ماه به حضور نظامی خود در افغانستان خاتمه داد ولی هنوز بخشی از دفاتر دیپلماتیک آن فعال بودند. حال و پس از تصرف کابل به دست طالبان به نظر می رسد همه بخش های مقر مرکزی ناتو تخلیه شده و سیستم های کامپیوتری هم امحا شده اند.

مقر ناتو در کابل تخلیه شد

به گزارش خبرنگاران، تصاویری که یک پیمانکار نظامی آمریکایی از مقر ناتو پس از سقوط کابل منتشر نموده نشان می دهد که اجزای رایانه ها و وسایل ارتباطی همگی تخریب شده اند و در سطلهای زباله پشت ساختمان های اداری تلنبار هستند.

بخش های مختلف این مقر نظامی شامل استراحتگاه های، بخش های اداری و رستوران ها هم به صورت کامل تخلیه شده اند.

عملیات تخلیه نیروهای خارجی از افغانستان با چند وقفه کوتاه از روز یکشنبه ادامه داشته است. تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که هجوم مردم وحشت زده به فرودگاه و تلاششان برای سوارشدن به هواپیماهای نظامی را نشان می داد. در این رویداد چندین نفر کشته شدند. بعضی با شلیک نیروهای نظامی و تعدادی هم با پرت شدن از هواپیمای در حال اوج گیری.

ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو در توئیتر خود نوشت: ناتو به باز نگه داشتن فرودگاه کابل برای تسهیل و هماهنگی تخلیه یاری می نماید.

استولتنبرگ گفت که او با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و وزرای خارجه کانادا، دانمارک و هلند، درباره شرایط به سرعت در حال تحول در افغانستان تبادل نظر نموده است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8840

به "مقر ناتو در کابل تخلیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقر ناتو در کابل تخلیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید