مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

به گزارش مجله سایه، امروزه اگر بتوانید صلاحیت خود را تأیید کنید و دلیل محکمی داشته باشید، امکان ورود به این کتابخانه برای آنالیز موضوعاتی چون مذهب و فرهنگ یونان و کلاسیک لاتین وجود دارد. اگر نتوانستید شخصاً وارد این مکان شوید، می توانید به طور آنلاین از نسخه های خطی کتابخانه واتیکان دیدن کنید.

مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

دومین کتابخانه عظیم در بریتانیا و قدیمی ترین در اروپا؛ این کتابخانه مرجع کار خود را به عنوان یک کتابخانه زنجیری تحت فرمان اسقفِ در حال مرگ وُوستر (Worcester)، در سال 1327 میلادی، شروع کرد. کتابخانه با یاری های اهدایی دوک منطقه رشد کرد و در سال 1488 به مکانی عظیم تر منتقل شد. کتابخانه بادلین بعدها به یاد عظیم ترین بانی خود، به کتابخانه دوک هامفری ملقب شد.

این کتابخانه در فلورانس که به کتابخانه لورنسیِ مدیچی نیز معروف است، یکی از کارهای باشکوه میکل آنژ محسوب می شود. این کتابخانه که به فرمان پاپ کلمنت هفتم ساخته شد، یکی از شاهکارهای میکل آنژ است و قطعاً دستاورد عظیمی محسوب می شود. متأسفانه، کتابخانه لورنسی (Laurentian) میکل آنژ هفت سال پس از مرگ وی در سال 1571 افتتاح شد و ناتمام باقی ماند.

کتابخانه ها تنها محلی برای نگهداری دریایی از علم نیستند، بلکه گنجینه هایی حیرت آور، معماری شگفت انگیز و تاریخ باستان را در خود ذخیره نموده اند. کتابخانه های امروزی، به ما اجازه استفاده تقریباً رایگان از تمامی منابع خود را می دهند، اما آیا می دانستید که بعضی از قدیمی ترین کتابخانه ها، به این خاطر که کتاب های آن ها ارزش بسیار بالایی دارد، قبل از قرض دریافت کتاب از شما پول طلب می نمایند؟

منبع مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9319

به "مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید