سفر مقرون به صرفه ، هشت ایده برای یک سفر ایده آل با هزینه کم

به گزارش مجله سایه، با این که بسیاری از ما آرزوی سفر به دور جهان را داریم یا این که حداقل بتوانیم چند ماه از کار مرخصی بگیریم و در پی سفر و ماجراجویی برویم، این کار همواره شدنی نیست، حتی کسانی که واقعا نیت می نمایند و تا جایی که می توانند تلاشی نمایند به آن دست یابند. چیزهای زیادی ممکن است بر سر راه آنها قرار بگیرد. ما دائما در خصوص سفر طولانی مدت و سفر به دور جهان صحبت می کنیم؛ اما این حقیقت را می دانیم که همه نمی توانند به این سبک و استایل سفر نمایند؛ و یا اگر بتوانند ممکن است از آن لذت نبرند. سفر به دور جهان سخت نیست؛ اما کاری نیست که همه بتوانند انجام دهند. اما حتی اگر از پس سفر سه ماهه با کوله پشتی به کامبوج یا پیاده روی در مسیر برنیایید، راه های بسیاری برای تجربه سفر مقرون به صرفه و تماشا جهان وجود دارد؛ بنابراین در این مطلب به معرفی هشت ایده برای انجام یک سفر ایده آل و مقرون به صرفه با هزینه کم می پردازیم. اگر شما هم زمان و بودجه کافی برای سفر به دور جهان ندارید، با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا راه های مفیدی را برای جهانگردی مقرون به صرفه بشناسید.

سفر مقرون به صرفه ، هشت ایده برای یک سفر ایده آل با هزینه کم

ایده شماره یک جهانگردی مقرون به صرفه: یک جهانگرد محلی باشید

چند وقت یک بار از مکان های توریستی شهر خودتان بازدید می کنید!؟ به ندرت این کار را می کنید؛ درست است!؟ من نیویورکی هایی را می شناسم که هرگز مجسمه آزادی را از نزدیک ندیده اند و مردمی از شهر بوستون که هرگز در مسیر آزادی پیاده روی ننموده اند. یک بار یکی از دوستان هلندی ام را به گردش در آمستردام بردم؛ زیرا با این که در آن شهر بزرگ شده بود، هرگز جاذبه های جهانگردی آن را که سالانه میلیون ها نفر را از سرتاسر جهان به خود جذب می نماید ندیده بود. ما همواره این کار را به فردا و فرداهای دیگر موکول می کنیم؛ زیرا وقتی در یک شهر زندگی می کنیم، همواره یک فردا وجود دارد و می توان بازدید از مکان های جهانگردی را به تعویق انداخت. پس کاری کنید که آن فردا به حقیقت تبدیل گردد. اگر کمبود زمان و بودجه دارید، هیچ راهی بهتر از گشت و گذار در شهر خودتان نیست. شهر شما در هر مقدار ای که باشد، شگفتی های زیادی برای کشف کردن دارد و جاهای تماشای که منتظر هستند شما از آنها بازدید کنید.

نکته مهم از تجربه سفر مقرون به صرفه: اگر تصمیم گرفتید جهانگرد محلی باشید و از تماشای های شهر خود بازدید کنید، به یک هتل یا مسافرخانه بروید و در خانه خود اقامت نکنید. این نکته خیلی مهم است که از محیط آشنای خود بیرون بیایید؛ زیرا اگر در خانه بمانید، بالاخره کارهایی برای انجام دادن در خانه پیش می آیند و باعث می شوند برای بیرون نرفتن و بازدید از جاهای تماشای بهانه بیاورید. نقل مکان کردن به یک مکان متفاوت می تواند به شما احساس ماجراجویی، هیجان و ناآشنا بودن بدهد و ساعت ها و روزهای خاطره انگیزی برایتان بسازد. سفر مقرون به صرفه را از چند قدمی خود شروع کنید.

ایده شماره دو جهانگردی مقرون به صرفه: در یک منطقه سفر کنید

سفر کردن، مقاصد عجیب و غریب و دورافتاده ای را به فکر انسان می آورد. سفر کردن باعث می گردد تصاویر مکان هایی که آرزوی تماشاشان را داریم و در فیلم ها آنها را دیده ایم در فکرمان تداعی شوند. به همین علت، تعداد خیلی کمی از افراد برای ماجراجویی به حیاط خانه خودشان نگاهی می اندازند. یک دوست استرالیایی من همواره وقتی قصد شروع یک سفر مقرون به صرفه را دارد به من می گوید: دوست من، تو به احتمال زیاد، از من بیشتر استرالیا را دیده ای و می شناسی. من هم می توانم همین جمله را به دوستان استرالیایی ام بگویم. من در بوستون بزرگ شده ام و از آنجا می توانستم به بازدید از New Hampshire، جنگل Maine، هتل های Berkshires یا مزارع Vermont بروم. شهر نیویورک تنها چهار ساعت از خانه من در بوستون فاصله دارد. فکر می کنید چند بار به این سفر رفته ام !؟ خیلی خیلی کم.

سفر کردن در منطقه زندگی، چیزی است که اغلب نادیده گرفته شده و اهمیت آن اثبات نشده است. اما این کار باعث شد من متوجه شوم کشور خودمان چه جاهای تماشای و تماشایی برای ارائه کردن به ما دارد و ما چگونه آن را نادیده می گیریم تا به کشورهای خارجی سفر مقرون به صرفه کنیم. بنابراین لازم نیست برای سفر کردن و تماشا جهان، از اقیانوس ها و مرزها گذر کنید. به یک کتاب فروشی بروید، یک کتاب راهنما در خصوص کشور خودتان بخرید و ببینید در نزدیکی شهر یا منطقه شما چه چیزهای زیبایی برای تماشا وجود دارد. کشور شما می تواند به همان مقدار یک کشور خارجی که مقدار یک جهان از شما فاصله دارد دارای مقاصد جهانگردی فوق العاده باشد.

ایده شماره سه جهانگردی مقرون به صرفه: به پارک های ملی بروید

محیط های طبیعی زیبا می تواند فرصتی عالی برای تجربه سفر مقرون به صرفه باشند. اردو زدن هزینه بسیار کمی دارد و در بسیاری از کشورها مثل ژاپن و کشور های اروپایی (بخصوص منطقه اسکاندیناوی) می توانید به طور رایگان در منطقه ها زیبای طبیعی اردو بزنید. بعلاوه، شما با وسایل خودتان اردو می زنید و احتیاج به پرداخت هزینه برای محل اقامت ندارید، در نتیجه نگران خرج کردن پول برای موارد دیگر نخواهید بود. هزینه غذایتان نیز هم مقدار مواد اولیه ای که خریداری نموده و بهمراه آورده اید می باشد. در ضمن برای گذراندن زمان خود در پارک های ملی و حفاظت شده کشور، احتیاجی نیست عاشق اردو زدن باشید. من بشخصه از اردو زدن متنفر هستم. من از آن جهانگردانی نیستم که به اقامت در یک چادر علاقه داشته باشم و برای داشتن احساس خوب از سفر، به توالت، تختخواب و آب گرم احتیاج دارم. خوشبختانه، بسیاری از پارک های ملی دارای کابین های اقامتی نیز هستند. مثلا وقتی به کوهنوردی در گرند کنیون Grand Canyon می پرداختم، در یک کلبه در پارک ملی آن ناحیه اقامت می کردم. این اقامت چند شب طول کشید و بسیار مقرون به صرفه بود. این کار از چند جهت ایده آل است؛ زیرا گذراندن چند روز در طبیعت نه تنها برای کیف پول شما خوب است، بلکه برای روح شما نیز عالی و مفید است.

ایده شماره چهار جهانگردی مقرون به صرفه: یک سفر دریایی را در آخرین دقایق رزرو کنید

سفرهای دریایی معمولا بسیار گران هستند؛ برای مثال یک سفر دریایی هفت روزه در کارائیب، با یک اتاق کوچک در کشتی، بیش از 600 تا 700 دلار برای هر نفر هزینه بر می دارد. اما اگر شما آخرین مسافری باشید که بلیط این سفر را می خرید، می توانید تخفیف بسیار خوبی بگیرید. خطوط دریایی همواره در آخرین دقایق قبل از سفر، تخفیف های خوبی برای خریداران بلیط های خود در نظر می گیرند. هیچ کاپیتانی نمی خواهد در حالی که نیمی از کابین های کشتی خالی است، آن را به حرکت در بیاورد. اگر تا دقایق آخر صبر کنید، در حالی که خطوط دریایی در پی پیدا کردن مسافر برای کشتی هستند، می توانید تخفیف های عالی دریافت کنید. بعلاوه، مدیران این خطوط، بعضی امکانات ویژه و جوایز خاص نیز برای ترغیب کردن مسافران به خرید بلیط کشتی هایشان در نظر می گیرند. بعلاوه اگر یک سال قبل بلیط سفرهای دریایی را بخرید، شامل کرایه های پایین و تخفیف های عالی خواهید شد. تجربه سفر مقرون به صرفه برای هر جهانگرد و جهانگردی دلنشین و دلچسب است.

سفرهای دریایی تنها شکل سفر کردن هستند که من معمولا پیشنهاد می کنم اگر عضو یک گروه بزرگ هستید، حتما با یک آژانس مسافرتی مشاوره کنید. آنها روابط کاری فوق العاده ای با مدیران خطوط دریایی دارند و می توانند پکیج های مسافرتی بهتری برای شما دست و پا کنند. بعد از اینکه سفر خود را رزرو کردید، مراقب تغییر قیمت ها باشید. زیرا اگر قیمت ها پایین بیایند می توانید با آژانس مسافرتی خود تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید مقداری از پول شما را برگردانند یا امتیازاتی در کشتی برای شما در نظر بگیرند.

ایده شماره پنج جهانگردی مقرون به صرفه: برای تجربه سفر مقرون به صرفه فکرهای تازه را امتحان کنید

مکزیک را فراموش کنید و به گواتمالا بروید. از فکر سفر کردن به پاریس دست بردارید و به بوداپست سفر کنید. ایتالیا را فراموش کنید و یونان را ببینید (که خیلی مقرون به صرفه تر هم هست). به جای رفتن به برزیل، به بولیوی بروید؛ و این لیست بسیار طولانی است. سعی کنید برخلاف روال معمول عمل کنید. وقتی همه به شما می گویند کاری را انجام دهید، برخلاف آن عمل کنید. اگر همه در تابستان به یک منطقه سفر می کنند، شما در بهار یا زمستان به آنجا سفر کنید. مقاصد جهانگردی محبوب را از لیست سفرهایتان حذف کنید و به جاهایی که کمتر از آنها شنیده اید بروید. اینگونه مسافرت کردن باعث می گردد در هزینه های خود صرفه جویی کنید. این کار درست مانند حرکت کردن در جهت عکس ترافیک است. مثل این است که وقتی همه در هنگام صبح، برای رفتن به سرکار، در حال رفتن به مرکز شهر هستند و در ترافیک گیر نموده اند، شما در جهت خلاف آنها و به سمت حاشیه شهر حرکت کنید. این حرکت در سفر کردن هم بسیار مفید است. پروازهایی که به سمت اروپا می روند، در تابستان بیش از 1000 دلار قیمت دارند. اما در زمستان، هزینه پرواز به اروپا نصف می گردد. ممکن است زمستان، ایده آل ترین زمان برای رفتن به مقصد مورد نظر شما نباشد؛ اما فکر کردن به سفر به جاهای غیر عادی و بازدید کردن از مقاصد جهانگردی در فصل های خلوتی آنها، باعث می گردد هزینه های کمتری داشته باشید و پول بیشتری پس انداز نمایید.

ایده شماره شش جهانگردی مقرون به صرفه: یک تور را در دقایق آخر رزرو کنید

تورها نیز مانند سفرهای دریایی در آخرین دقایق، تخفیف های خوبی در نظر می گیرند و بهتر است در آن موقع برای رزرو کردن اقدام نمایید و تجربه سفر مقرون به صرفه را حس کنید. آنها نیز احتیاج دارند تمامی بلیط هایشان را قبل از شروع سفر بفروشند. زیرا در لحظه ای که سفر شروع گردد، قیمت های آنها دوباره بالا می رود. بعضی از این آژانس های مسافرتی در دقایق آخر، بین 15 تا 30 درصد تخفیف برای خریداران بلیط های خود در نظر می گیرند. چرا تورها در آخرین دقایق اینگونه مقرون به صرفه هستند !؟ به این فکر کنید که آدم ها چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی می کنند. آنها از محل کار خود مرخصی می گیرند، تور خود را رزرو می کنند، بلیط پرواز خود را خریداری می کنند و به سفر می روند. وقتی زمان حرکت تور و شروع سفر نزدیک می گردد، آژانس های مسافرتی می دانند که احتمال این که مسافران تازه در همان روز آخر از در وارد شوند و بلیط بخرند بسیار بسیار کم است؛ بنابراین از قیمت تور کم می کنند تا آنها را به رزرو تور و خرید بلیط تشویق کنند. پس از محل کار خود مرخصی بگیرید، تا هفته آخر قبل از شروع تور صبر کنید، آنالیز کنید که کدام تورها مقرون به صرفه شده اند و سپس برای رزرو آنها به آژانس مراجعه کنید.

ایده شماره هفت جهانگردی مقرون به صرفه: در خانه دیگران اقامت کنید

تجربه سفر مقرون به صرفه و جهانگردی مقرون به صرفه را با اقامت در خانه دیگری شروع کنید. هزینه محل اقامت معمولا بسیار زیاد است و باعث می گردد، قسمت بزرگ پولی که برای سفر کنار گذاشته اید، خرج گردد. ممکن است برای بلیط هواپیمای خود تخفیف بگیرید؛ اما هزینه محل اقامت، حتی اگر با تخفیف همراه باشد، ممکن است آنقدر از بودجه شما کم کند که از پس خرج های دیگر سفر برنیایید. راه چاره کردن این مشکل این است که در جایی به رایگان اقامت کنید. من بشخصه از میهمان شدن در خانه های دیگران خوشم می آید، اما سخت است که این کار را دو هفته متوالی بدون اذیت کردن میزبان خود انجام دهید. یک روش منحصر به فرد برای حل کردن این مشکل این است که وقتی یک خانواده در سفر هستند، در خانه آنها اقامت کنید و مراقب خانه باشید. به این وسیله، یک محل اقامت رایگان و یک آشپزخانه برای تهیه غذا خواهید داشت و یک فرصت برای گشت و گذار در آن شهر بخصوص. این کار، یک روش منحصر به فرد برای سفر کردن است و بسیاری از جهانگردان جهان از این روش استفاده می کنند. شما حتی می توانید این کار را در منطقه خودتان انجام دهید تا هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید.

ایده شماره هشت جهانگردی مقرون به صرفه: با یک پرواز مقرون به صرفه سفر کنید

برای تجربه سفر مقرون به صرفه، امروزه لازم نیست حدس بزنید مقرون به صرفه ترین پروازها متعلق به کدام خطوط هوایی هستند. شما می توانید لیست تمامی پروازها (از مقرون به صرفه ترین ها تا گران ترین ها) را در اینترنت و سایت های ویژه این کار ببینید. برای جهانگردی مقرون به صرفه در بعضی از سایت ها می توانید عبارت نزدیک ترین فرودگاه به مبدا خود را تایپ کنید و هر جایی را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایید. سپس لیستی از مقرون به صرفه ترین پروازها جلوی چشم شما ظاهر می گردد و شما می توانید به آسانی انتخاب کنید که کدام مقصد با بودجه شما هماهنگ است. من حتی زمان هایی که مقصد خاصی در فکر برای سفر کردن ندارم هم اینگونه تصمیم می گیرم که به کجا بروم. روش فوق العاده ایست و باید حتما آن را امتحان کنید!

منبع: همگردی
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 14179

به "سفر مقرون به صرفه ، هشت ایده برای یک سفر ایده آل با هزینه کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مقرون به صرفه ، هشت ایده برای یک سفر ایده آل با هزینه کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید