مصرف برخی مکمل های غذایی منجر به سرطان می گردد؟

به گزارش مجله سایه، همه سرطان ها در هر فردی یکسان نیستند، به خصوص از نقطه نظر علائم متابولیک. اغلب اوقات سرطان ها حتی می توانند متابولیسم خود را قبل یا بعد از شیمی درمانی تغییر دهند.

مصرف برخی مکمل های غذایی منجر به سرطان می گردد؟

تحقیقات نو نشان داده است که مکمل غذایی نیکوتینآمید ریبوزید (NR) می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی از جمله سرطان را افزایش دهد.

در حالی که مطالعات قبلی مکمل های غذایی تجاری مانند نیکوتینآمید ریبوزید (NR)، نوعی ویتامین B 3 را با فواید مربوط به سلامت قلبی عروقی، متابولیک و عصبی مرتبط دانسته اند، محققان دانشگاه میزوری دریافتند اندازه بالای NR نه تنها می تواند خطر ابتلاء به سرطان سینه سه گانه منفی را افزایش دهد، بلکه می تواند باعث متاستاز یا پیشرفت سرطان به مغز گردد.

النا گون، سرپرست تیم تحقیق، گفت: هنگامی که سرطان به مغز می رسد، نتایج کشنده هستند، زیرا در حال حاضر هیچ گزینه درمانی قابل قبولی برای آن وجود ندارد.

گون گفت: برخی از مردم، ویتامین ها و مکمل ها را مصرف می نمایند، زیرا به طور اتوماتیک تصور می نمایند که ویتامین ها و مکمل ها فقط فواید سلامتی مثبتی دارند، اما اطلاعات کمی درباره نحوه عملکرد آن ها وجود دارد. از اینرو ما به آنالیز چگونگی عملکرد ویتامین ها و مکمل ها در بدن پرداختیم.

از آنجایی که NR یک مکمل شناخته شده برای یاری به افزایش سطح انرژی سلولی است و سلول های سرطانی با افزایش متابولیسم خود از آن انرژی تغذیه می نمایند، گون می خواست نقش NR را در ابتلاء و توسعه سرطان آنالیز کند.

محققان اندازه NR در سلول های سرطانی، سلول های T و بافت های سالم را آنالیز کردند.

گون گفت: همه سرطان ها در هر فردی یکسان نیستند، به خصوص از نقطه نظر علائم متابولیک. اغلب اوقات سرطان ها حتی می توانند متابولیسم خود را قبل یا بعد از شیمی درمانی تغییر دهند.

نتایج آنالیز های آزمایشگاهی نشان داد بین بین متاستاز و متابولیسم NR ارتباط وجود دارد.

منبع: مهر - ساینس دیلی

منبع: فرادید
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13403

به "مصرف برخی مکمل های غذایی منجر به سرطان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برخی مکمل های غذایی منجر به سرطان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید