ساخت دستگاهی پوشیدنی برای دریافت سلول های سرطانی از خون

به گزارش مجله سایه، دانشمندان دانشگاه میشیگان دستگاهی پوشیدنی را ساختند که می تواند سلول های سرطانی را برای تشخیص به طور مستقیم از خون بگیرد.

ساخت دستگاهی پوشیدنی برای دریافت سلول های سرطانی از خون

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بیوپسی (بافت برداری) رایج ترین و دردناک ترین راه برای تشخیص سرطان است، به گونه ای که یک تکه از بافت یا نمونه ای از سلول بیمار از بدن جدا شده و در آزمایشگاه مورد آنالیز قرار می گیرد.

براساس گزارش سی جی تی ان، دانشمندان دانشگاه میشیگان دستگاه پوشیدنی جدیدی را ارائه کردند که می تواند سلول های زنده سرطانی را به طور مستقیم از خون بیمار بگیرد و میلیون ها بیمار سرطانی را از دردهای غیرضروری بافت برداری نجات دهد.

دنیل اف هایس استاد تحقیقات سرطان سینه دانشگاه میشیگان گفت: هیچ کسی نمی خواهد که بیوپسی را تجربه کند. اگر ما بتوانیم به اندازه کافی سلول های سرطانی را از خون بگیریم قادر خواهیم بود تا درباره حیات تومورها و مراقبت مستقیم از بیمار اطلاعاتی را به دست بیاوریم.

طبق گفته این تیم تحقیقاتی، میزان سلول های سرطانی موجود در خون مهم و لازم است زیرا این سلول ها به تومورهای مرگبار جدید تبدیل می شوند، بنابراین این ابزار می تواند به پزشکان برای کشف سلول های سرطانی در خون و جلوگیری از بیوپسی یاری کند.

براساس این گزارش، این دستگاه جدید بر روی حیوانات آزمایش شد و نشان داد که می تواند سلول های سرطانی گردش کننده (CTC) را نسبت به آزمایش خون معمول و بیوپسی تا 3.5 بار بیشتر بگیرد و دقت و بهره وری درمان را افزایش دهد.

این دستگاه با اتصال به رگ های خونی بازو، سلول های سرطانی را می گیرد، به گونه ای که با اعمال یک داروی ضد انعقاد خون، از جمع شدن سلول ها جلوگیری و در یک محیط استریل عمل می نماید.

دنیل اف هایس گفت: آزمایش انسانی این دستگاه می تواند در سه تا پنج سال آینده شروع گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 271

به "ساخت دستگاهی پوشیدنی برای دریافت سلول های سرطانی از خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاهی پوشیدنی برای دریافت سلول های سرطانی از خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید