مرزنشینان نقش مهمی در توسعه روابط دارند

به گزارش مجله سایه، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: مرزنشینان با تعامل و تحکیم روابط خود با کشورهای همسایه نقش مهمی در توسعه دارند.

مرزنشینان نقش مهمی در توسعه روابط دارند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از ارومیه،عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: وجود کشور های همسایه را با مشترکات فراوان فرصت بی نظیری برای رشد پایدار است.

وی اضافه نمود: مرزنشینان خود این موقعیت را مغتنم می دانند و از سالیان درازی ارتباطات خود را با هم مرز های خود دارند لیکن با ایجاد قوانین و مرزداری سطح روابط و نوع تعامل در دهکده جهانی به شیوه دیگری انجام می گردد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، گفت: ارتباطات و تعاملات در راستای اهداف دولت ها و در واقع یاری به رشد و بالندگی کشور ها می باشد، باید گفت مرزنشینان نقش بسزایی در زمینه سازی فعالیت با یافتن نقاط مشترک فرهنگی، قومیتی و تاریخی بین همسایگان دارند.

نجف زاده با تشریح ظرفیت های استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با داشتن معادن فراوان، آب و هوای مناسب کشاورزی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاریخی، منطقه مساعدی از هر نظر برای توسعه همکاری های تجاری، مالی و گردشگری با جذب سرمایه گزار می باشد.

وی بیان نمود: شهرستان خوی دارای نقش برجسته به مانند نگینی درخشان در ایجاد تعامل بین شهر های مرزی است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: روابط بین الملل قوانین خاص خود را در تعامل بین کشور ها و مرزنشینان دارد که باید متخصصین امر بر این قوانین کاملا مسلط باشند که شهرستان خوی نیز از این قانون مستثنی نیست و ظرفیت های بسیار مناسبی برای توسعه روابط خود با شهر های مرزی کشور های همسایه در تسریع پیشرفت پایدار دارد.

وی تاکید نمود: احتیاج است مسولین شهری این مهم را دریافت و هر چه زودتر آغازگر تعامل بیشتر باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9777

به "مرزنشینان نقش مهمی در توسعه روابط دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزنشینان نقش مهمی در توسعه روابط دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید