محموله دارویی مرتبط با کرونا از بلغارستان وارد کشور شد

به گزارش مجله سایه، مدیرکل گمرک بازرگان گفت: محموله دارویی مرتبط با ویروس کووید - 19 و خریداری شده از کشور بلغارستان به میزان هشت تن از طریق بازارچه مرزی ساری سو وارد ایران شد.

محموله دارویی مرتبط با کرونا از بلغارستان وارد کشور شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا از آذربایجان غربی، صادق نامدار جمعه 22 فروردین اظهار کرد: این دومین محموله دارویی است که با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه از طریق بازارچه مرزی ساری سو در ماکو وارد کشور می شود، تا در اختیار مدیران بخش درمان کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این محموله به ارزش یک میلیون و 481 هزار یورو پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی با یک کامیون به مقصد گمرک شهریار تهران راهی شد.

نامدار اظهار داشت: گمرک بازرگان آمادگی دارد تا کلیه محموله های دارویی را از طریق بازارچه مرزی ساری سو که در یک کیلومتری بازرگان واقع شده است، وارد کشور کند.

وی ادامه داد: شرکت های حمل ونقل بین المللی می توانند جهت هماهنگی با گمرک کشور ترکیه و حمل بار دارویی، مشخصات کامیون خود را به گمرک بازرگان اعلام نمایند.

به گفته نامدارخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز چند روز قبل به میزان 26 تن از طریق همین بازارچه وارد کشور شده بود.

بازارچه ساری سو یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی دوغوبایزید در استان آغری ترکیه واقع است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود و در شمال آذربایجان غربی واقع است؛ این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است و یک چهارم پایانه های مرزی کشور در این استان واقع شده است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3525

به "محموله دارویی مرتبط با کرونا از بلغارستان وارد کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله دارویی مرتبط با کرونا از بلغارستان وارد کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید