لزوم تغییر نگاه به صنعت گردشگری در گیلان، سند توسعه تدوین می شود

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، شهرود امیرانتخابی بعدازظهر در نشست و دیدار با اعضای شورای شهر رشت اظهارکرد: نوع نگاه ما در صنعت گردشگری گیلان نگاه فرهنگی است

لزوم تغییر نگاه به صنعت گردشگری در گیلان، سند توسعه تدوین می شود

امیر انتخابی برلزوم احیای بافت های تاریخی گیلان تاکید و از تلاش برای ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ورود گردشگران خارجی به گیلان بسیار اندک است و باید نوع نگاهمان به در حوزه گردشگری تغییر را دهیم.

وی شرح داد: سند توسعه گردشگری در گیلان در حال تدوین است و به زودی به دیگر ادارات ابلاغ می شود.

انتخابی با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه ها درباره خانه ابتهاج، ادامه داد: در دیدار با نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت اعلام شد مقرر است شهرداری این خانه را خریداری کند. امروز با مالک دیداری داشتیم و ایشان گفتند قصد فروش ملک خود را ندارد. اما از آنجا که این یک مطالبه عمومی است، ساختمان جدید نیز می تواند به عنوان یک مکان رویداد ثبت شود. پیگیری های قانونی در این زمینه با میراث کشور صورت گرفته است.

وی به گردش ثبتی بنا اشاره و بیان نمود: مالک ملک مذکور عنوان می کند که این خانه ابتهاج نبوده و حرف رسانه ها نشر اکاذیب است. البته این مورد نیازمند بررسی بیشتر بوده و در صورت حل مشکل انتساب این ساختمان به عنوان یک مطالبه عمومی برای ثبت آن اقدام می کنیم.

انتخابی افزود: در روزهای آینده هیئتی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور برای بررسی انتساب خانه ابتهاج به گیلان سفر می کنند.

وجود حدود 40 بنای تاریخی در رشت

معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان نیز در ادامه این نشست ضمن تقدیر از تغییر نگاه مدیریت شهری در احیای بناهای میراثی شهر رشت، اظهارکرد: 110 بنای میراثی در کل گیلان وجود دارد که حدود 40 بنا در رشت است. لیست امکان تاریخی هفته آینده به مدیریت شهری رشت ارسال می شود.

ولی جهانی افزود: قدمت برخی از بناها همانند مدرسه فروغ به 120 سال می رسد که 500 میلیارد برای مرمت آن هزینه شده است.

جهانی با اشاره به مرمت حمام حاجی از مشخص تکلیف این بناها تا نوروز سال آینده خبر داد و گفت: براساس برنامه ششم توسعه اداراتی که در بناها تاریخی مستقر هستند خود باید برای مرمت بنا اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 137

به "لزوم تغییر نگاه به صنعت گردشگری در گیلان، سند توسعه تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تغییر نگاه به صنعت گردشگری در گیلان، سند توسعه تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید