لاوروف واکنش ناتو و اتحادیه اروپا به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را زننده خواند

به گزارش مجله سایه، وزیر امور خارجه روسیه تاکید نمود، به باور او واکنش ناتو و اتحادیه اروپا به خروج کشورش از پیمان آسمان های باز زننده بود چرا که ایالات متحده بود که اول از این پیمان مرتبط با پروازهای شناسایی خارج شد.

لاوروف واکنش ناتو و اتحادیه اروپا به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را زننده خواند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو گفت: برای نزدیک به 30 سال، پیمان آسمان های باز به همه طرفها یاری کرد تا اهداف یکدیگر را در حوزه نظامی بهتر درک نمایند. در این راستا، خروج یک جانبه آمریکا از پیمان آسمان های باز به بهانه های واهی، تعادل منافع را به شدت بر هم زد و کشور ما را از نظر شفافیت نظامی در موقعیت نابرابر قرار داد.

او اضافه نمود: در این شرایط، مشارکت بیشتر مسکو در این معاهده کاملاً مفهوم خود را از دست داد... واکنش به گام کاملا طبیعی ما از سوی ناتو و اتحادیه اروپا که ریاکارانه از مسکو خواستند تا این پیمان را از بین نبرد، بسیار زننده است. گویی آنها تصمیم برگشت ناپذیر واشنگتن برای خروج از این پیمان را که در واقع علت اصلی بحران فعلی بود، فراموش نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8587

به "لاوروف واکنش ناتو و اتحادیه اروپا به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را زننده خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف واکنش ناتو و اتحادیه اروپا به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را زننده خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید