طرز تهیه قیسی زردآلو در خانه، با نور آفتاب و در فر

به گزارش مجله سایه، قیسی زردآلو از خشک کردن میوه زردآلو تهیه می گردد که این میوه بومی مناطق چین است. نصف فنجان قیسی 19 درصد از احتیاج روزانه به فیبر را فراهم می آورد. زردآلوی تازه غنی از پتاسیم است، ولی قیسی دارای میزان بالاتری از پتاسیم نسبت به میوه تازه است. پتاسیم عنصر مهمی در بدن است و نقش حیاتی در متابولیسم و عملکرد بافت ها، ارگان ها و سایر سلول های بدن ایفا می نماید. برای طرز تهیه برگه زردآلو یا قیسی زردآو دو روش ساده وجود دارد. روش استفاده از هوای آزاد که چند روزی طول می کشد و روش استفاده از فر گاز که چند ساعته است؛ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه قیسی زردآلو در خانه، با نور آفتاب و در فر

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1. طرز تهیه قیسی زردآلو در خانه در هوای آزاد

در طرز تهیه به روش آفتابی که یک روش سنتی و معمول می باشد باید توجه داشت که محیطی مناسب و با حداقل آلودگی های ناشی از حشرات و یا گرد و غبار گزینش گردد تا محصول پایانی به علت عدم کیفیت ارزش ریالی خود را از دست ندهد.

  • در ابتدا زردآلو را از وسط نصف کنید و هسته آن را خارج کنید.
  • سپس در یک سبد که کاملا هوا از زیر آن خارج گردد دستمال سفید تمیزی بیندازید و زردآلو ها را روی دستمال بچینید سپس دستمال دیگری روی آن ها بگذارید.
  • حالا زردآلو های خوشمزه و خوشرنگ داخل سبد را یکی دو روز جلوی آفتاب قرار دهید.

نکته مهم: یادتان باشد هر چند ساعت یکبار زردآلو ها را پشت و رو کنید تا آب آن ها کاملا خشک گردد.

  • بعد از حدود دو تا سه روز می توانید آن را سایه خشک نمایید. یعنی دیگر لازم نیست که در جلوی آفتاب باشد.

2. طرز تهیه برگه زردآلو با فر گاز

  • ابتدا همانطور که در بالا گفته شد زردآلو ها را از وسط دو نیم نموده، هسته را در آورید و روی سینی فر بگذارید.
  • فر را داغ کنید و سینی محتوی برگه ها را در فر داغ قرار دهید. حرارت فر را به روی حداقل تنظیم کنید.
  • کمی در فر را باز بگذارید و مرتب به آن ها سر بزنید و چنانچه ضروری است آن ها را زیر و روی جا به جا کنید تا نسوزند. وقتی که خشک شدند سینی را از فر خارج کنید.
  • پس از اینکه کاملا آب خود را از دست داد و خشک شد کافیست درون ظرف گذاشته و در هر جای خشک و خنک نگهداری کنید و از طعم شگفت انگیز و تازگی آن لذت ببرید.

سخن آخر

زردآلو میوه ای کوهستانی است که در ییلاقات به عمل می آید. طبع زردآلو سرد و تر است که البته نوع شیرین آن خاصیت گرم تری دارد. زردالو از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این میوه دارای مقادیر زیادی قند طبیعی است که راحت هضم می شوند و دارای ویتامین های A، C، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) می باشد. این میوه مقوی و لذیذ سرشار از ویتامین های A، C و گروه B است و مواد معدنی مختلفی شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی نیز دارد.

بنابریان توصیه می کنیم از تهیه لواشک زردآلو و مربای زردآلو در فصل آن غافل نشوید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4879

به "طرز تهیه قیسی زردآلو در خانه، با نور آفتاب و در فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قیسی زردآلو در خانه، با نور آفتاب و در فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید